Reply on: mrcheef #13535:
Zastavovanie RExov v stanici Trenčín-Zlatovce bolo v hre, avšak po "prehadzovaní loptičky" medzi ZSSK a MD SR to akosi vyšumelo - bola to požiadavka kraja. Predpokladám, že vzhľadom na linkovú koncepciu diaľkových vlakov by platilo pravidlo, že buď nič alebo všetko, čo je samé o sebe veľmi rozumné.Bohužiaľ, nateraz si budeme asi musieť vystačiť iba so zastavovaním na veľkej stanici. Prípojom ako takým bola pri koncepcii cestovného poriadku venovaná osobitná pozornosť, a tu by som mierne poodkryl z CP, že z Vinohradov bude možné docestovať (uvádzam režim víkend, je najslabší čo do intervalu) na železničnú a autobusovú stanicu každú hodinu od cca 5. do 21. hodiny s cestovným časom 23 minút. Časová poloha je nastavená na odchod v 50. minútu z Vinohradov a príchod v 13. minútu na stanicu tak, že prípojný Ex Tatran smer Bratislava odchádza v 26. minútu (prestupný čas 13 minút) a prípojný R Považan smer Žilina odchádza v 23. minútu (prestupný čas 10 minút).
TomoSK
Pre mňa osobne je téma večerných spojov, alebo celkovo rozsahu večernej až nočnej dopravy veľmi pálčivá, nakoľko večerné či nočné spoje sú v súčasnosti využívané viac, než napríklad spoje pred šiestou ránou. Zatiaľ čo v ranných hodinách sa jazdí pomerne často, vo večerných hodinách sa častokrát jazdí veľmi zriedka, prípadne sa nejazdí vôbec (Východná a podobné lokality). Takéto rozloženie spojov nemá veľkú oporu v reálnej obsadenosti vozidiel v jednotlivých časoch a podľa môjho názoru na to čiastočne vplýva aj režim práce, aký sa zdedil od predchádzajúceho dopravcu - drvivá väčšina vodičov začína v skorých ranných hodinách a do vozovne zaťahujú až vtedy, keď si "vyjazdia" svoj čas jazdy. To znamená, že prevládajú štandardné "sadkárske" dvanástky a večer už nemá kto jazdiť.
Sečteno a podtrženo, s výnimkou jednej lokality by všetky mestské časti a sídliská mali dostať spoje aj po 22. hodine, v prípade hlavnej spojnice až do nočných hodín (pred voľným dňom nepretržite). To platí ako napríklad pre jednotlivé vetvy Juhu, tak aj pre Západ, Sihoť, či vidiecke mestské časti. Mať pokryté všetky štandardne osídlené lokality medzi 5. a 23. hodinou považujeme za základnú dopravnú obslužnosť, nie niečo navyše. Pri poslednom vlaku prichádzajúcom o 0:20 by som však bol mierne zdržanlivý a opatrný čo sa týka rozvozu do lokalít mimo "hlavnú trasu", nakoľko ním cestuje skutočne veľmi málo cestujúcich, čo vyplýva aj z pomerne bohatej ponuky spojov z Bratislavy do Trenčína pred polnocou.
Vždy sa pri organizácii dopravy spomína dochádzka do práce, do škôl a k lekárovi, čo je nepochybne najdôležitejším poslaním verejnej dopravy. No NIE JE to jediné poslanie a netreba zabúdať, že ľudia využívajúci verejnú dopravu (napríklad ja) ju využívajú naprieč širokým spektrom potrieb, a medzi tie patrí aj cesta za kultúrou, za rekreáciou či za zábavou a práve to sú tie veci, ktoré sú častokrát opomíňané. Takisto nie všetci pracujú na zmeny, je doba, kedy väčšina hoc len štandardne fungujúcich a aj konzervatívnejších firiem zavádza flexibilné pracovné časy či čiastočný home-office, život sa celkovo posúva viac do dňa na úkor skorých ranných hodín a rozdiely medzi špičkou a sedlom sa postupne začínajú zmenšovať. Ak nebudeme cieliť na všetkých cestujúcich a ich komplexné potreby (nie len základné vzťahy), takého cestujúceho nenaučíme na to, že verejná doprava je pre neho plnohodnotnou alternatívou k IAD.
Čo sa týka Biskupíc, tak v tomto si myslím že nájdeme absolútnu zhodu a prakticky sa v tejto lokalite dostávame k návrhovému stavu, ktorý bude prezentovaný o týždeň vo Hviezde. Takisto sa netreba obávať ani experimentovania s číslami (osobne nie som zástancom ani prečíslovania TR liniek v BA z večera do rána), všetky čísla zostávajú zachované tak, ako sú, a žiadna trojka z dvojky, štvorka z trojky a dvojka zo štvorky sa konať nebude.