Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MA MHD #8964:
Ďakujem za postrehy, sú opodstatnené a nad všetkými som sám rozmýšľal, avšak:
1. Električná má dobrú obsluhu prímestskou dopravou, o expresnom spojení sa tadiaľ nedá hovoriť, keďže rýchlejšie aj kratšie je to po Soblahovskej a L22 je posilou L1 ako kolega spomenul. Ďalšou vecou je povrch zastávok na Električnej v katastrofálnom stave s opravou v nedohľadne. A poslednou nie menej dôležitou vecou je, že ak sa ide po Električnej vynechajú sa dôležité body v meste ako južná časť centra, nemocnica a sídlisko Dlhé Hony. Naviac ak mám zintervalované spoje na Hasičskej, ďalej už v intervale spoj chýba ak ide po Električnej.
2. Obsluha podchodu na Hodžovej by bola výborná vec, avšak: vychádzanie z Hodžovej na Rázusovu pre busy je v súčasnosti priam nemožné. Ak by sa dala hlavná cesta Hodžova, dobre, ale prinieslo by to iné problémy, vraj sa zvažovalo aj riešiť to semafórom alebo prestavať križovatku - všetko drahé veci. Pre mňa veľký problém je aj vynechanie najsilnejších sihoťárskych zastávok zimný štadión a OA, teda hlavnej sihoťárskej radiály, Rázusovej. Dalo by sa, ak by busy chodili od štadióna potom po Jiráskovej. Ale všetko sú to príliš veľké extrémy.
3. L6 má skutočne veľa konečných, rozmýšľal som aj nad tým, označiť spoje do AUO ako L16. Ale toto riešenie sa mi zdalo najrozumnejšie. Aj iné mestá majú linky ešte z ďaleko viac variáciami, napr. busy v Žiline. DIC síce skrátené a zachádzkové spoje v svojom návrhu nedefinovalo, ale aj k tomu by prišlo...Veď v ich návrhu každý spoj na ich linke stanica-Záblatie ide do VOP, aj cez víkend, to isté z Juhu do priemyselného parku. V Trenčíne to proste inak nejde...
4. Nad obsluhou Novín som rozmýšľal rovnakým spôsobom avšak ak idú zo Sihote rôzne dlhé linky a idú v preklade, späť ich chceme tiež v preklade tak musia mať na konečnej nejakú pauzu. Takýto spoj cez Noviny by musel ísť bez pauzy, takže zasa by sa v centre takáto L2 s niečím stretla. Ale podnet to nie je zlý, ťažko povedať či by "Noviny mali o to záujem" a prilákalo by to nejakých cestujúcich. Nedávno L10 jazdila a netešila sa veľkej priazni...
5. Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?
Inak môj návrh nie je žiadna maketa ako DIC, celý CP je vypracovaný, možno ho tu čoskoro zverejníme a takisto finišujem s výpravou vozidiel na jednotlivé spoje.
Reakcia na: draxter #8967:
OK. Rozumiem. ?
Bol to len návrh.
Reakcia na: milan001 #8965:
OK. Čo sa týka obsluhy Hodžovej, podchod , Električnej a sídliska Noviny, tak by som navrhol:
- Linku 10: Sihoť - Hodžova, podchod - Hasičská - Električná - Biskupice, nám. (priebežná konečná, lístok platí až po zastávku Jána Zemana - ako pri L21) - Karpatská - Jána Zemana - Električná - Hasičská - Hodžova, podchod - Sihoť.
Zároveň pripomínam jeden dávnejší návrh, ale mnou upravený:
- Linka 9: Gen. Svobodu - Na Zongorke - Cintorínska - Partizánska - AS - BILLA - Kubrá, Na Kameni.
Reakcia na: MA MHD #8966:
Ahoj, evidujem všetko, lenže:
- oficiálna zmena CP nie je (aspoň som ju nezaznamenal, takže ak existuje, sem s ňou, ale ani na webe SAD to nie je inak), takže Ku štvrtiam, Baumax je stále po starom: sa divím, že to robia takto na kolene, keď sa robili zmeny v decembri tak nič a zrazu vo vozoch hlási inak ?
- linka 15: áno, uvidíme čo prinesie ďalšia zmena, ale nie je problém to nateraz odstrániť z občasných konečných
- linka 21: tam to nebudeme meniť, pretože linka 21 by potom oficiálne podľa CP mala mať konečnú na Opatovská, Niva, takže by sme mali aj túto zastávku zmeniť. To ale nepovažujem za vhodné s ohľadom na tarifnú výnimku, kde lístok platí práve vždy až po Maják. Takže spoj končiaci na Majáku je oficiálne spoj len na kratučkom úseku Niva - Maják, no v skutočnosti je to spoj idúci z Juhu, ktorý pred jazdou do vozovne (či na prejazd na inú konečnú) ešte zvezie ľudí na Maják - preto ho neznačíme ako občasnú konečnú. Snáď som to vysvetlil, no beriem, že každý môže mať svoj názor ?
Ešte jeden príspevok, ktorý sa ale netýka optimalizácie.
Tu na IMHD v schéme siete liniek MHD som si všimol pár chýb rsp. neaktuálnych informácií:
- už ani jeden spoj linky 15 nekončí ani nezačína pri SAD. Teda SAD už nie je občasná konečná.
- 1 ranný a 1 večerný spoj linky 21 končí na zastávke "Opatová, Maják", teda treba doplniť občasnú konečnú.
- Zastávka Ku štvrtiam, BAUMAX má už nový názov "Ku štvrtiam", ako som sem už písal.
Ďakujem za aktualizáciu.
Reakcia na: MA MHD #8964:
- linku 8 určite nie preč z Rázusky, to je hlavná zastávka Sihote
- linka 6: super nápad, konečnú v Opatovej pre účelové spoje nepovažujem za mínus, práve naopak jej zrušenie len preto, že ich je 6 občasných, nie je dôvodné. Konečná v priem.parku je tiež zjavne pre účelové spoje, takže linka má hlavnú konečnú na Sihoti a v Záblatí. Ak sú niektoré spoje nie potrebné v celej dĺžke, je výborný nápad ich ukončiť na stanici či na SAD-ke ?
- linku 22 by som na Električnú nedával, predsa len ak to je doplnok linky 1, neviem či by to bolo vhodné

Ale naozaj super, najmú ak porovnám s návrhom DIC, tak jednoznačne klobúk dolu.?
Reakcia na: milan005 #8961:
Zdravím,
SUPER NÁVRH ? . Pošli to mestu Trenčín!
PS: Ak môžem, tak by som teda pár pripomienok mal:
1. Ja by som nerušil obsluhu Električnej, ale dal by som tade napríklad linku 22. Mohla by sa označiť ako 1E (expres) po vzore PB MHD. Takéto zrýchlené spoje by mohli ľudí zaujať a prilákať do MHD. Naviac by ostala obsluha Električnej a sídl. noviny by malo spojenie so stanicou aspoň cez zastávku Električná, nemocnica.
2. Chýba mi tam obsluha podchodu na Hodžovej ul. pri stanici. Mohla by tade jazdiť napríklad tá linka 8. Ul. M. Rázusa by bola v pešej dostupnosti a opäť by sa zrýchlila MHD.
3. Vyriešil by som nejak konečné linky 6, lebo aby mala 6 konečných je naozaj veľa. Napr.: Všetky spoje by mohli ísť do Záblatia a tebou navrhnutá konečná vybraných spojov na stanici by sa mohla presunúť na Sihoť. Takto by tie konečné boli už len 4. ?
presný opak toho, čo sa deje v TN:
- zahustenie intervalov, zapamätateľné odchody, zavedenie pravidelnej nočnej linky, rýchla obsluha priemyselnej zóny - to je Jihlava!
http://jihlava.idnes.cz/pripravuji-se-zmeny-linek-v-jihlavske-mhd-fgm-/jihlava-zpravy.aspx?c=A160220_2227065_jihlava-zpravy_mv
Reakcia na: milan005 #8961:
parádička! a ako hovorím, Details coming soon on IMHD.SK/TN ?
Mapka môjho finálneho návrhu trasovania MHD v Trenčíne, prosím pripomienky 🙂
ak chcem redukovať počet liniek a vytvárať aj nejaké nosné, tak potom:
- treba linku 8 posilniť, nie ju rušiť a spojenie Juh - Sihoť urobiť v "x" 15 min intervalom a v "a" 20 min intervalom
- treba Juh spojiť so stanicou normálnymi linkami, teda viac ako 1 spoj v hodine, nie to čo sa navrhuje
- kratučké linky z Kubrice a Opatovej po stanicu nemajú zmysel a vedia to aj autori "reformy", inak by rovnako ukončili linku z Biskupíc, linky zo Záblatia či Zlatoviec
- treba využiť nový most na rýchly presun ráno z Juhu za mosty a popoludní opačne, nie všetko ťahať ako doteraz cez mesto

Reakcia na: N/A #8958:
paráda!
Reakcia na: MA MHD #8956:
pohrabem sa v papieroch, ja viem o 3 linkách ? A jazdili tam aj Ikarusy
Zdravím, chcel by som položiť jednu otázku, mimo MHD Trenčín:
- zaujímam sa pomerne aj o históriu MHD v Dubnici nad Váhom a pri prezeraní diskusného fóra - tu na iMHD.sk z roku 2007 som už našiel niekoľko zaujímavých informácií. Chcel som sa opýtať, poprosiť, či niekto z Vás nemá nejaké cestovné poriadky, fotografie a prípadne aj zaujímavosti z prevádzky MHD Dubnica. Sám som na jednej zastávke v Dubnici našiel na plechu cestovné poriadky s ručne vypísanými odchodmi a trasami liniek. Vraj mala MHD až päť liniek a zrušená bola v roku 2003. Ak mi vie tieto informácie niekto potvrdiť alebo vyvrátiť, či poskytnúť nejaké dokumenty budem vďačný. Vopred ďakujem! ?
Reakcia na: 810zssk #8952:
toto:
(space)

?
Reakcia na: irizar #8950:
pôjdeme spolu do byznysu ?
Reakcia na: milan005 #8949:
presne, klinec po hlavičke! Ja tiež zašlem pripomienky, ale skôr to nie sú pripomienky, lež úplný koncept - pretože súčasný na webe visiaci náhodný výplod chorej fantázie sa inak nazvať nedá. A to prečíslovávanie - to akože prečo? Ak už nejakú súčasnú linku ponechávam, tak jej nechám aj číslo (chápal by som to pri linkách, ktoré nefungujú dlhé roky, ale dajme tomu existujú len od poslednej zmeny ako linka 10). Takže klobúk dolu: a počul som, že Trnava je dnes v tých istých číslach čo v roku 2012 (či 2011?) No to asi ťažko, ale nie je to zásluha "reorganizácie" lež neskôr spravených úprav. A celkovo je TT krajské mesto s najhoršou organizáciou MHD na Slovenskú. Ja sa pýtam, prečo sa neinšpirujeme Nitrou? Tam počet cestujúcich rastie aj dnes, takže konštantný odliv 3% ročne zjavne neplatí bezvýhradne, ale to už odborníci nepovedia. Lenže na to treba interval 20min cez víkend a ešte menší v pracovný deň. Nie "pravidelných" 70 min a podobné nezmysly. A ešte by nezaškodilo veci aj po sebe čítať, lebo také chobotiny ako sú na tom webe, hanba sa aj podpísať - ako vraví môj kamarát, nasrať do rúk a týždeň nepustiť k vode ❗
Reakcia na: Udiak #8943:
Mohli by ste prosim uviest co akoze boli tie vase uspechy v Bratislave, resp. Bratislavskom kraji? Dakujem a budem sa tesit.
Ja by som citatelom, ktori nenavstevuju trnavsku sekciu dal do pozornosti tento legendarny Udiakov prispevok, kde skonstatoval ze strata cestujucich po zvyseni cestovneho je prinosom, kedze ubudli cestujuci co dovtedy platili v hotovosti a to skratilo jazdne doby: https://imhd.sk/tt/diskusna-tema/15/Vseobecna-diskusia?dfpi=3925#3925

To len aby sme si ujasnili ako velmi je tento pan mimo 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.