Všetky majú byť dlhé 12 m.
Po relatívnej stabilizácii vozidlového parku trolejbusových dráh docielenej predovšetkým nákupom nových vozidiel Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR plánuje DPMŽ obnoviť aj vozidlový park autobusovej dopravy. Nový autobus zaradil mestský dopravca do premávky naposledy v roku 2008, teda pred 6 rokmi. Podľa informatívneho oznámenia uverejneného vo Vestníku verejného obstarávania z 11. januára 2014 teraz plánuje nákup 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 12 m.
Mongolec
Ak sem nakoniec prídu autobusy inej značky ako SOR, potom bude z dôvodu jednotnosti potrebné zabezpečiť obdobný spôsob dopytového otvárania dverí a umiestnenia tlačidiel, na aký sú cestujúci zvyknutí z 30/31 Tr. So SORkami už máme skúsenosti, no v porovnaní s karosériou pre trolejbusy musíme počítať s menším počtom sedadiel v zadnej časti (- 4 kvôli motorovej veži) a umiestnením dvojsedadla medzi 2. a 3. dverami na schodíku. Je na zamyslenie, či má význam prevádzkovať na našich autobusových linkách štvordverové sólo autobusy. Dajú sa síce kúpiť aj trojdverové SORy NB 12, ale tie majú podľa môjho názoru veľmi neprakticky riešený interiér - medzi prvými a druhými dverami je veľká vzdialenosť, pričom predné sú štandardnej šírky - iba 800 mm ako pri štvordverových, čo je zhruba o 400 mm menej ako majú konkurenti. Navyše, pri naftovej verzii sú všetky sedadlá na strane dverí umiestnené na podeste, čím je variabilita umiestnenia sedadiel zložitá.
Po tendri na trolejbusy si veľké ilúzie nerobím, hoci v kútiku duše dúfam, že sa objektívnym spôsobom stanovia skutočne relevantné kritériá, ktoré dokážu splniť aspoň traja výrobcovia a možno aj výsledná cena bude trocha nižšia (aj keď počet 5 ks vozidiel nemusí byť pre výrobcov veľmi zaujímavý).