V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.
Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.
V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).
Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.
Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.
Tríbeč
Ide len o to, aby sa dostal v prijateľnom čase s vlakmi v dostatočných intervaloch a s dostatočnou kapacitou spoľahlivo do cieľa, pri najlepšom si našiel aj miesto na sedenie. Bežného cestujúceho netrápi, či je vlak červený, modro-biely alebo zelený s nápismi ČSD...
V mojom príspevku na ktorý si reagoval som poukazoval práve na nedostatočnú ponuku regionálnych spojov na relácii BA-NZ, ktoré by vyhovovali vyššie uvedeným kritériám. Túto úlohu tak suplujú vlaky EC. V poriadku, sú vedené vo verejnom záujme, majú dostatočnú kapacitu pre daný úsek, ale nepýtajme tak ďalšie príplatky od cestujúcich. Za čo si majú priplatiť? Za to, že ešte nepresadli do áut? Za to že železnica im iným spôsobom nevie poskytnúť určitý štandard na tejto trase?
Ďalší príklad z krajiny vyžívajúcej sa v príplatkoch. EC 345 Avala: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=START&kategorie=EC&cislo=345&nazev=Avala&rok=2019
V úseku Hegyeshalom-Bp. je povinne miestenkový+plus príplatok za vyššiu kategóriu. V úseku Bp.-Kelebia (163 km) zastavuje ako Os vlak, dokonca aj tu už pochopili, že pýtať si peniaze navyše by bolo scestné a tak v tomto úseku nie je povinne miestenkový, príplatok je len za 1. triedu. Je to teda "vlak vyššej kvality" alebo nie?
Nájdeš v knižnom GVD na strane č. 427:
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2018-2019._evi_belfoldi_kozforgalmu_menetrend_1205.pdf