Nové električky pre Bratislavu by mali opäť niesť značku Škoda

Dopravný podnik vyhodnotil súťaže na dodávateľov 40 nových veľkokapacitných električiek.

Bratislavský dopravný podnik vyhodnotil už aj dve veľké súťaže na dodávateľov nových veľkokapacitných električiek. V prvej súťaži DPB hľadal dodávateľa 30 jednosmerných električiek s dĺžkou do 32,5 metra, v druhej ide o 10 obojsmerných električiek s rovnakou dĺžkou.

V súťaži na jednosmerné električky boli predložené tri ponuky, z ktorých sa úspešnou stala česká spoločnosť Škoda Transportation s električkou Škoda 29T3 (obsaditeľnosť 250 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). Škoda ponúkla električky za celkovú cenu 71,7 mil. € (2,39 mil. €/vozidlo). Ďalšími uchádzačmi boli poľské spoločnosti Stadler Polska (ponuková cena 76,5 mil. €) a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá bola vylúčená.

Výsledná cena je omnoho priaznivejšia ako predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená vo výške 89 233 333 € bez DPH, pričom nákup električiek bude financovaný z fondov EÚ, na poskytnutie ktorých DPB 12.08.2021 uzatvoril s Ministerstvom dopravy a výstavby SR Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

O dodanie obojsmerných električiek mali záujem dvaja uchádzači, z ktorých vzišlo úspešne konzorcium Škoda Transportation a Škoda Transtech Oy s električkou Škoda 30T3 (obsaditeľnosť 242 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). V tomto prípade je vysúťažená celková cena električiek vo výške 26,488 mil. €. O dodanie obojsmerných električiek sa uchádzala aj spoločnosť Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá však bola opäť zo súťaže vylúčená.

Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená vo výške 26 900 000 € bez DPH. Nákup električiek bude financovaný buď z dotačných finančných prostriedkov od Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy ako jediného akcionára, prípadne z vlastných zdrojov DPB alebo prostredníctvom finančných prostriedkov z fondov EÚ," dodal hovorca DPB.

Ak nepríde k uplatneniu revíznych postupov, DPB uzavrie zmluvy s víťazmi súťaží v zákonnej lehote.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #68:
Pri "Technopole" mal byt. Tam to bude pekelne brzdit premavku IAD prip abusov.
Reakcia na: Viko #63:
Niekde na trati mal byt mimourovnovy podjazd, ale “vedenie MC Petrzalka” to zamietlo, lebo “o to sa predsa treba starat”…
Reakcia na: upravovač fotiek #66:
Peniaze na NFP pre električky boli podpísané už minulý rok takže s financovaním určite nie je žiadny problém. Zmluvy boli dokonca hneď po podpise aj zverejnené. UVO nemá možnosť nijako zasahovať do predmetu tendra ani meniť jeho obsah. Je to kontrolný úrad, ktorý má zaistiť, že všetko prebehlo podľa zákona, bez korupcie a iných prieťahov. Ak by tam bolo akékoľvek pochybenie, buď vráti tender na znovu vyhodnotenie alebo ho zruší a teda tender by musel prebehnúť nanovo. Preto mi táto informácia teda neprichádza ako reálna absolútne.
Vraj bude iba 20 nových električiek. Lebo údajne ÚVO + financovanie (z ďalšieho obdobia). Kto vie viac? Napíšte!
Reakcia na: si #64:
Nie... trať by podchádzala každú cestu, ktorú by križovala. A spolu s ňou logicky aj zastávky v uzloch.
Reakcia na: Viko #63:
a to mal niekto ideu robit podchod pod zahlbenou tratou ? 😃 ja by som tam logicky robil skor nadchod....
Reakcia na: shaggy #59:
Nie, Bajan postupoval v duchu, že nechce vo svojej MČ žiadne ďalšie podchody, lebo niektoré existujúce nie sú v ideálnom stave.
Reakcia na: Viko #50:
Zase, tu tých kolegov môžeš začať hľadať už v nižších vekových kategóriach oproti kolegom autobusárom (ktorí teraz jazdia namiesto električkárov v koridoroch budúcich električkových tratí). 😉
Reakcia na: Johnyy #55:
Najlogickejsia nahrada za 8439 by bola nejaka TV8, nie?
Reakcia na: shaggy #59:
On tam má budúci čas. Ešte nieje zahrabaná, ale vrámci výstavby trate sa zahrabe.
Reakcia na: Petto #58:
A to priecestie pri Technopole postavil bajan? Lebo ja som myslel, že tá cesta je tam ešte z čias výstavby Petržalky. Kde sa zahrabala vyhrabaná ryha? Nemyslím si, že to niekedy bola súvislá jama.
Reakcia na: si #57:
Dakuj Bajanovi. "Pri Technopole" priecesti ocakavam velky kolaps v priepustnosti krizovatky.
Reakcia na: FFF13 #53:
"Pri elektrickach je velmi narocne mat interval na jednej trati kratsi ako 2 min (cykly na krizovatkach, apod.)"
a preto nejaky *uj v petrzalke zahrabe uz vykopanu ryhu a na novobudovanej trati vsade spravi urovnove priecestia.....
Reakcia na: Johnyy #54:
Lenže kým dnes drvivá väčšina zastávok už je prispôsobená na dve súpravy (a teda ako vyvolané opatrenia by sa posúvali možno len nejaké výhybkové kontakty), tak ľudí v doprave je akútny nedostatok v celej Európe a ako bolo spomenuté, "zahustiť" ľudí vyžaduje ďalšie kroky ohľadom organizácie dopravy, ktoré sú na hrane realizovateľnosti.
A k tým pracákom. Najjednoduchšie na opravy sú zrychľovače, lebo majú málo elektroniky (dobre, mali sme už vozy so staťákom, ERB, a elektronickým riadením pilotmotora). Asi preto sú rozšírené. A na tieto účely sa používali vyradené vozy.
8439 je dosť zanedbaná a jej spoľahlivosť už dosť poklesla.
Z aktuálnych vozov sa ale nič nechystá vyradiť najbližšie obdobie (kým nebudú nové vozy) a neviem čo by bolo najvhodnejšie na pracaky. Ale K2 to zrovna nie sú. Majú slabú adhéziu. Aj výzbroj je už zložitejšia. A sú nepraktický dlhé.
Na pluhovanie netreba zasahovať do karosérie, môže sa spraviť ďalší tlačený podvozok s pluhom, riadenie z kabíny. Výška pluhu je riešená hydraulikov a má aj plávajúci mód.
Do dielne by bolo dobré mať zberač vzadu a vedieť zatlačiť voz hlbšie do haly. Ale zároveň by trebalo viac dávať pozor pri manipulácii s vozom, na to je lepšie sólo. A aj dĺžka K2 by bola ďalším obmedzením pri rôznych presunoch.
Spojenie dvoch predných článkov nie je možné konštrukčne.

Ako históriu sa dá vyberať rôzne, bolo 5 sérií. Spomenuté 115 - 120 sú slušné šroty.

A nápad s integráciou degešáckeho motora je už úplne mimo. Maximálne by sa dalo baviť o meniči a trakčných batériách. Ale aj tak to je všetko na schvalovačku.
#53 - reagoval som konkrétne na to že je jednoduchšie dať električkám metre, ako nájsť ľudí...
Bude treba väčšie vozy, ale to nekončí len kúpou takého voza, treba k tomu všetko prispôsobiť
Reakcia na: Johnyy #48:
Pri elektrickach je velmi narocne mat interval na jednej trati kratsi ako 2 min (cykly na krizovatkach, apod.). A v Petrzalke (2. etapa) a na Racianskej uz mas (budes mat) elektricky narvate aj pri 2 min int. v spicke. Prave tu pomozu kapacitnejsie vozy ktorymi su logicky dlhsie elektricky
#49 pozrel by som si teóriu ako to funguje a potom prax
#50 rádovo? No ako povieš
Reakcia na: Viko #50:
Aj to je pravda! 😉