Dopravný podnik vyhodnotil súťaže na dodávateľov 40 nových veľkokapacitných električiek.
Bratislavský dopravný podnik vyhodnotil už aj dve veľké súťaže na dodávateľov nových veľkokapacitných električiek. V prvej súťaži DPB hľadal dodávateľa 30 jednosmerných električiek s dĺžkou do 32,5 metra, v druhej ide o 10 obojsmerných električiek s rovnakou dĺžkou.
V súťaži na jednosmerné električky boli predložené tri ponuky, z ktorých sa úspešnou stala česká spoločnosť Škoda Transportation s električkou Škoda 29T3 (obsaditeľnosť 250 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). Škoda ponúkla električky za celkovú cenu 71,7 mil. € (2,39 mil. €/vozidlo). Ďalšími uchádzačmi boli poľské spoločnosti Stadler Polska (ponuková cena 76,5 mil. €) a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá bola vylúčená.
„Výsledná cena je omnoho priaznivejšia ako predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená vo výške 89 233 333 € bez DPH, pričom nákup električiek bude financovaný z fondov EÚ, na poskytnutie ktorých DPB 12.08.2021 uzatvoril s Ministerstvom dopravy a výstavby SR Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.
O dodanie obojsmerných električiek mali záujem dvaja uchádzači, z ktorých vzišlo úspešne konzorcium Škoda Transportation a Škoda Transtech Oy s električkou Škoda 30T3 (obsaditeľnosť 242 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). V tomto prípade je vysúťažená celková cena električiek vo výške 26,488 mil. €. O dodanie obojsmerných električiek sa uchádzala aj spoločnosť Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá však bola opäť zo súťaže vylúčená.
„Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená vo výške 26 900 000 € bez DPH. Nákup električiek bude financovaný buď z dotačných finančných prostriedkov od Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy ako jediného akcionára, prípadne z vlastných zdrojov DPB alebo prostredníctvom finančných prostriedkov z fondov EÚ," dodal hovorca DPB.
Ak nepríde k uplatneniu revíznych postupov, DPB uzavrie zmluvy s víťazmi súťaží v zákonnej lehote.
Johnyy
8439 je dosť zanedbaná a jej spoľahlivosť už dosť poklesla.
Z aktuálnych vozov sa ale nič nechystá vyradiť najbližšie obdobie (kým nebudú nové vozy) a neviem čo by bolo najvhodnejšie na pracaky. Ale K2 to zrovna nie sú. Majú slabú adhéziu. Aj výzbroj je už zložitejšia. A sú nepraktický dlhé.
Na pluhovanie netreba zasahovať do karosérie, môže sa spraviť ďalší tlačený podvozok s pluhom, riadenie z kabíny. Výška pluhu je riešená hydraulikov a má aj plávajúci mód.
Do dielne by bolo dobré mať zberač vzadu a vedieť zatlačiť voz hlbšie do haly. Ale zároveň by trebalo viac dávať pozor pri manipulácii s vozom, na to je lepšie sólo. A aj dĺžka K2 by bola ďalším obmedzením pri rôznych presunoch.
Spojenie dvoch predných článkov nie je možné konštrukčne.
Ako históriu sa dá vyberať rôzne, bolo 5 sérií. Spomenuté 115 - 120 sú slušné šroty.
A nápad s integráciou degešáckeho motora je už úplne mimo. Maximálne by sa dalo baviť o meniči a trakčných batériách. Ale aj tak to je všetko na schvalovačku.