Dopravný podnik vyhodnotil súťaže na dodávateľov 40 nových veľkokapacitných električiek.
Bratislavský dopravný podnik vyhodnotil už aj dve veľké súťaže na dodávateľov nových veľkokapacitných električiek. V prvej súťaži DPB hľadal dodávateľa 30 jednosmerných električiek s dĺžkou do 32,5 metra, v druhej ide o 10 obojsmerných električiek s rovnakou dĺžkou.
V súťaži na jednosmerné električky boli predložené tri ponuky, z ktorých sa úspešnou stala česká spoločnosť Škoda Transportation s električkou Škoda 29T3 (obsaditeľnosť 250 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). Škoda ponúkla električky za celkovú cenu 71,7 mil. € (2,39 mil. €/vozidlo). Ďalšími uchádzačmi boli poľské spoločnosti Stadler Polska (ponuková cena 76,5 mil. €) a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá bola vylúčená.
„Výsledná cena je omnoho priaznivejšia ako predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená vo výške 89 233 333 € bez DPH, pričom nákup električiek bude financovaný z fondov EÚ, na poskytnutie ktorých DPB 12.08.2021 uzatvoril s Ministerstvom dopravy a výstavby SR Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.
O dodanie obojsmerných električiek mali záujem dvaja uchádzači, z ktorých vzišlo úspešne konzorcium Škoda Transportation a Škoda Transtech Oy s električkou Škoda 30T3 (obsaditeľnosť 242 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). V tomto prípade je vysúťažená celková cena električiek vo výške 26,488 mil. €. O dodanie obojsmerných električiek sa uchádzala aj spoločnosť Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá však bola opäť zo súťaže vylúčená.
„Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená vo výške 26 900 000 € bez DPH. Nákup električiek bude financovaný buď z dotačných finančných prostriedkov od Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy ako jediného akcionára, prípadne z vlastných zdrojov DPB alebo prostredníctvom finančných prostriedkov z fondov EÚ," dodal hovorca DPB.
Ak nepríde k uplatneniu revíznych postupov, DPB uzavrie zmluvy s víťazmi súťaží v zákonnej lehote.
mirec240
Nezmysel bol v prvom rade to, ako si interpretoval prestavbu K2S na pluh - ak treba v meste viac ako jeden električkový pluh (čo pochybujem - do Karlovky či Dúbravky už asi ani nemôže ísť kvôli rozchodníku) tak nech sú k dizpozícii iba také pluhy, ktoré môže tlačiť hocijaká električka (ako majú napr. v Prahe - pluh tlačí električka, ktorá mimo zimy jazdí v bežnej premávke) a nie zabudovaný pluh na štýl 8434. Radšej dať do šrotu hoci aj električku z roku 2007, ako ju mať takmer celý rok odstavenú vo vozovni (plus prestavba zbytočne zhltne nemalé financie).
Pri električke so zabudovaným agregátom by sa muselo dobre zvážiť, či by bol jej prínos natoľko veľký, aby sa táto prestavba oplatila a či by to vôbec bolo realizovateľné (už len samotnú karosériu by bolo potrebné kompletne prestavať, aby sa to tam zmestilo a ešte ak by mala byť obojsmerná... za mňa veľké sci-fi).
Úpravu K2S na pracovný voz ako taký som nenamietal.