Dopravný podnik vyhodnotil súťaže na dodávateľov 40 nových veľkokapacitných električiek.
Bratislavský dopravný podnik vyhodnotil už aj dve veľké súťaže na dodávateľov nových veľkokapacitných električiek. V prvej súťaži DPB hľadal dodávateľa 30 jednosmerných električiek s dĺžkou do 32,5 metra, v druhej ide o 10 obojsmerných električiek s rovnakou dĺžkou.
V súťaži na jednosmerné električky boli predložené tri ponuky, z ktorých sa úspešnou stala česká spoločnosť Škoda Transportation s električkou Škoda 29T3 (obsaditeľnosť 250 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). Škoda ponúkla električky za celkovú cenu 71,7 mil. € (2,39 mil. €/vozidlo). Ďalšími uchádzačmi boli poľské spoločnosti Stadler Polska (ponuková cena 76,5 mil. €) a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá bola vylúčená.
„Výsledná cena je omnoho priaznivejšia ako predpokladaná hodnota zákazky, ktorá bola stanovená vo výške 89 233 333 € bez DPH, pričom nákup električiek bude financovaný z fondov EÚ, na poskytnutie ktorých DPB 12.08.2021 uzatvoril s Ministerstvom dopravy a výstavby SR Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.
O dodanie obojsmerných električiek mali záujem dvaja uchádzači, z ktorých vzišlo úspešne konzorcium Škoda Transportation a Škoda Transtech Oy s električkou Škoda 30T3 (obsaditeľnosť 242 cestujúcich, 2 otočné podvozky, 5 dverí, adhézna hmotnosť 74 %, šírka uličky 580 mm). V tomto prípade je vysúťažená celková cena električiek vo výške 26,488 mil. €. O dodanie obojsmerných električiek sa uchádzala aj spoločnosť Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, ktorá však bola opäť zo súťaže vylúčená.
„Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená vo výške 26 900 000 € bez DPH. Nákup električiek bude financovaný buď z dotačných finančných prostriedkov od Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy ako jediného akcionára, prípadne z vlastných zdrojov DPB alebo prostredníctvom finančných prostriedkov z fondov EÚ," dodal hovorca DPB.
Ak nepríde k uplatneniu revíznych postupov, DPB uzavrie zmluvy s víťazmi súťaží v zákonnej lehote.
fanatikmhd
K2S obojsmerná by možno šla, neviem do akej miery by bolo možné spojiť dva predné články, čím by vznikol vcelku zaujímavý obojsmerný voz (pracák). Opäť ale, aby nakoniec nebolo 10x lacnejšie dorobiť druhé dvere na T3 s osadením (rozšírením) ovládania na pomocnom stanovišti (pri návrate do ktorejkoľvek vozovne proste prejde cez spojku a je nazad správne).
Ale hej, K2S by sa mali ponechať v premávke možno tak novostavby ako nejaké posiláky, a ende.
Otázne sú historičáky - či nejaká 7103 je najvhoidnejšia reprezentačná vzorka. Osobne si myslím že repre vzorka za K2S je niečo 7115-7120, a ak by niekto nútene chcel 2ks, tak nejaká 101-102, max 103.