Od budúcej nedele budú platiť nové cestovné poriadky regionálnych vlakov a autobusov.
V nedeľu 12. decembra 2021 vstupuje do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2021/2022. Na väčšine S-liniek prichádza najmä k úpravám časových polôh spojov. Výraznejšia úprava časových polôh sa týka linky S20 na trati Bratislava - Kúty, kde sa spúšťa veľká modernizácia železničnej trate. Vlaky kategórie REx na linke S20 budú po novom vedené ako osobné vlaky, čím sa rozšíri obsluha viacerých železničných staníc. Väčšina vlakov linky S20 bude z Bratislavy hlavnej stanice pokračovať na linke S50 smer Trnava a naopak.
Od 12. decembra 2021 budú platiť aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ktoré spracovala spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava. Zmeny sa budú týkať najmä prispôsobenia spojov novým časovým polohám vlakov, pričom najvýraznejšie úpravy spojov budú v oblasti Malaciek kvôli zmenám na linke S20. Linka 250 bude rozdelená na dve linky - linku 240 "Malacky - Suchohrad - Záhorská Ves" a linku 250 "Záhorská Ves - Bratislava". Linka 289 už nebude premávať do obce Prievaly.
V regiónoch Pezinok, Senec a Šamorín okrem prispôsobenia autobusových spojov vlakovej doprave príde k zlepšeniu večerných spojov na trase Bratislava - Modra, pribudne nový školský spoj na linke 545 z Pezinka do Vištuku a mierne budú časovo upravené aj ďalšie školské spoje.
Cestujúcim pripomíname aj premenovanie veľkej časti autobusových zastávok v regionálnej doprave.
Bratislavský samosprávny kraj v piatok 3. decembra informoval, že problémy v autobusovej doprave by mali byť v krátkom čase vyriešené vďaka zabezpečeniu potrebných kapacít Arrivy prostredníctvom dopravcu Slovak Lines. Arriva zatiaľ o termíne plného obnovenia premávky autobusov oficiálne neinformovala. BSK informoval, že cestujúci budú za nepríjemnosti spôsobené kolapsom dopravy odškodnení z pokút, ktoré firme Arrive udelí.
Doplnenie k cestovným poriadkom regionálnych autobusov: "Zverejnené cestovné poriadky platia pre plný režim. Vybrané linky v regionálnej autobusovej doprave jazdia v obmedzenom režime. Situácia sa postupne zlepšuje, aktuálna vypravenosť spojov sa pohybuje na úrovni okolo 75 % oproti normálnemu stavu. Odporúčame preto cestujúcim naďalej sledovať webstránku dopravcu: https://arriva.sk/bratislava/cestovne-poriadky/, kde v cestovných poriadkoch nájdu denne aktualizované informácie o vypravovaných spojoch," uviedla Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke.
spejsikx
- web IDS: väčšina ľudí netuší že existuje alebo ho vôbec nepoužíva, sorry
- web Arrivy: Arriva má tak rozbitý a na niektorých zariadeniach neoptimalizovaný web, že vôbec nájsť tie dočasné CP je na 6 klikov a aj tak si to človek musí doublechecknúť, či pozerá správne
- nápisy na zastávke: Nikto to nečíta. Keď mi 10 rokov ide spoj z toho istého nástupišťa, tak nemám dôvod vyhľadávať oznamy.
Práveže tie oznamy by mali aktívne vyhľadávať ľudí a v tom IDS/Arriva zlyhali. To si skutočne myslíte že štandardný človek z regiónu si každý deň pozerá x rôznych stránok, či náhodou sa nemenia nástupištia, ktoré sú x rokov rovnaké?
Keď je to taká veľká zmena po X dlhých rokoch, tak ja nechápem, prečo toto neni na digitálnych tabuliach v MHD, prečo to neni vylepené v regiobusoch, prečo na Bajkalskej sú takéto A4ky, ktoré v sekunde zapršia alebo sa strhnú, a nie tie poriadne ValloTabule na stojanoch. Prečo tam neboli informátori v teréne?
Ty tu argumentuješ tým, že ale šak tam bola A4 a bolo to na dvoch mŕtvych weboch, ale výsledkom je, že chodím tade denne a ľudia stoja stále na zlých nástupištiach, aj po skoro mesiaci (!), čiže skôr si priznajme chybu, že ďalšie zlyhanie a zasa a zasa sú ľudia zmätení, lebo toto je jeden chorý banánový kraj s Drobom a BIDkou na čele a tieto argumenty to skvele podtrhávajú. Jasné že sa veľakrát často čosi podarí, ale tieto stredoveké úradnícke argumenty okamžite jedným šmahom zabijú akýkoľvek úspech a nádej
Toto je mindset ako z roku 2012. Že vyvesíme A4-ky a potom je to ich chyba, keď si to nevšimnú. Už je konečne načase snažiť sa pracovať s tými ľuďmi tak, ako si to dnešná doba vyžaduje. A nielen očakávať, že ľudia budú sami vyhľadávať informácie. Toto proste nebolo zvládnuté a potvrdzuje to fakt, že keď zajtra pôjdem domov, zas budeme brať ľudí aj z 2-ky, aj zo 7-ky.
@Ike: K tým koncesiam netuším, nejdem sa vyjadrovať lebo úprimne netuším ako tento biznis funguje – ale ako človek čo robí so značkami ti môžem povedať, že 95 % korporátov by sa v živote neohrozilo tým, že má ilegálnych contractorov, ktorí na to nemajú licenciu alebo nejaké papiere