Čo sa týka tejto linky, ja mám ešte starší CP - z roku 1934 (v máji oslávil presne trištvrte storočia). Linka bola označená číslom 111 a na území bansobystrického regiónu to bola prvá verejná linka prevádzkovaná ČSD. Ako to bolo na ružomberskej strane (či tu existovalo niečo ešte skorej), tak to vôbec neviem.
Troška som sa hrabal v archíve a zistil som že najstaršia autobusová linka čo sa týka Ružomberka má minimálne 71 rokov!
Ide o túto linku: 3190. Ružomberok, nádr.-Biely Potok, U Bystričana-Podsuchá, žel.zast.-Liptovská Osada, žel.zast.-Nižnia Revúca-Strednia Revúca-Vyšnia Revúca-Šturec, rozhledna-Staré Hory-Ulmanka-Kostiviarska-Banská Bystrica, nádr. ?
ano Tvrdosinske Vario slo prave ako posila linky 100. Dalsie dve Varia maju v Dolnom Kubine a este jedno je v prevadzke Trstena, kde obsluhuje linku Stefanov - Nizna a este nieco.
Tak tieto informácie som vôbec nevedel. O tej Ávii sa mi čosi zdalo, že som kedysi niečo čítal. Diky. Pravdu povediac, bola by sranda tam ísť s veľku Karosou. Ozaj a bol na L100 niekedy aj 12m bus?
Teraz tu niekto písal, že ako posila došlo druhé Vario z Tvrdošína. Ďalšie, ak sa nemýlim, tak jazdí v MHD DK.
To ti neviem presne povedať kedy začala jazdiť avia do vlkolinca viem len kedy už jazdila, no myslim že sa to dosť zneužívalo voči ružomberku tak sa tam zaviedla riadna doprava.
Celková doprava v ružomberku je dosť zle riešená už dlhé roky, nie sú dobré spojenia na vlaky na prímestskú dopravu, napr. raz za hodinu prídu autobusy 1,2,3 na stanicu ktoré pokračujú na sídlisko klačno a zvysnu hodinu nejde nič, cestovné poriadke sa riedia každý rok lenže cestujúcich pribúda počul som rôzne reakcie ľudí aj v dobrom aj v zlom, na kvalitu cestovania sa nemaju na čo sťažovať....
Ako vidím aj Ružomberok má toho veľa zaujímavého, že sa to ani nezdá na toto mesto. ? Inak vieš aj kedy tam začala jazdiť tá avia, alebo vlastne od kedy je tam zavedená doprava pre cestujúcich? Nemám v tomto ani tušenie ?
MHD do Vlikolínca bola zavedená až 2.7.2007, ale aj pred tým chodil minibus do vlkolínca ktorý prevádzkoval mesto ružomberok, vtedy chodili dva spoje 6:50 a 15:10 z vlkolinca, ten minibus bola stara avia ktora skor nechodila ako chodila a preto sad-ka posielala dosť často ako náhradu 12m autobus, ktory mal problemy s otacanim preto sa vymyslela nova linka ktoru už prevadzkuje sad.
Ak nejaké tri týždne počkáš, skúsim ti doma vysnoriť starý Informátor Liptova. Linka 10 bola zaujímavá tým, že bola okružná - taká predchodkyňa dnešnej 1 a 2. A práve na nej som sa kedysi viezol s C744, vtedy bola ešte modro-biela...
No co sa tyka tej fotky, tak ta bola stiahnuta zo stranky SAD Trnava a upravena a priblizena tak aby bolo vidiet tu LM Karosu, cim som asi porusil autorske prava ? ale mozem ju pohladat a poslat ale pochybujem ze je vhodne ju pouzit do nejakeho updatu.
Viem o tom. To sa davno riesilo na K-Reporte pricom tu diskusiu ohladne toho vyvolala fotka z garazi SAD TT ktoru som tam dal ja ?
Predpokladam ze bola zosrotovana spolu aj so zvysnymi vtedy odstavenými B741kami.
vies o tom, že voz ako uvadzas cislo 4 bol posledne videny v Trnave v garazach SAD kde s neho vymontovali prevodovku, pripadne ine mechanicke casti pre trnavske 741 prazskeho povodu a nasledne sa po tej 741 z LM sa zlahla zem?....