Reply on: TomoSK #13590:
Je tam prejazd zakázaný nákladným vozidlám nad 3,5 tony. Však aj dnes tade idú účelové spoje linky 4. Biele čiary po krajniciach a dozor MsP, tam po oprave povrchu vozovky problém nie je, aj kĺbak by prešiel. Rovnako ako Potočná, ktorá je zaujámavá tým, že ľudia nie aby stáli vo dvoroch rodinných domov, stoja na ceste. A tá na štvorpruh nie vždy vydá. Preto problém, ale zase chce to len a len zvýšiť hliadkovanie MsP. Načo sa robila nákladná rekonštrukcia cesty I.triedy, keď by sa nemala zastávka Potočná, ZŠ používať. V tomto som za.
Michal Mazánik
So všetkým rešpektom k vašej dlhodobej angažovanosti ohľadom MHD Trenčín sa mi žiada povedať, že vaše presvedčenie o tom, že niekde existuje silný prepravný prúd, v porovnaní s dátami nie je dostatočne silným argumentom. A prevádzkovať priamu linku len z presvedčenia, to by bol trošku drahý špás z verejných financií, nemyslíte? Ja sám som bol pár rokov dozadu o mnohých veciach ohľadom MHD Trenčín presvedčený, ale dáta ukázali opak a rešpektujem to.
Kilometre, ktoré sa dajú ušetriť skrátením linky 28, naďalej takpovediac zostanú na Východnej ulici a zaplatí sa z nich skrátenie intervalu v rannej špičke, cez obed a večerná obsluha, ktorá dnes neexistuje. Rovnako tak o spoje nepríde ani Sihoť, pretože namiesto linky 28 sa posilnia iné linky, aj medzi Juhom I, II a Sihoťou.
Pri limitovanom objeme verejných financií, a teda aj kilometrov, skrátka nevyhnutne stojíme pred voľbou z dvoch možností:
a) Zabezpečíme priame spojenie odvšadiaľ-všade, avšak s dlhším intervalom a skorším ukončením premávky.
b) Zabezpečíme primerane krátky interval a celodennú obsluhu veľkého sídliska za cenu, že menšia skupina cestujúcich si bude musieť prestúpiť.
Nikto nejde rozdeľovať linky typu 1, 3, 6, 7, 8 alebo 24, ale pokúšame sa nastaviť nejaký rozumný balans, ktorý zachová najdôležitejšie priame spojenia, ale zároveň vytvorí priestor pre skrátenie intervalov pri súčasnom zachovaní ekonomickej udržateľnosti prevádzky MHD.
Čo sa týka spracovateľa novej koncepcie, informácie sú dostupné na webe mesta Trenčín.
Čo sa týka prezentácie celej koncepcie, ideme v nasledovnom postupe: Prezentácia koncepcie poslancom > Prezentácia koncepcie verejnosti > Zverejnenie návrhu CP > Zozbieranie pripomienok > Zapracovanie relevantných pripomienok > Schválenie novej koncepcie > Spustenie skúšobnej prevádzky. Aktuálne sme medzi prvým a druhým krokom.