Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #13831:
Och, z tohto vystupovania nemám ten pocit, že by sme my boli tí, čo majú patent na pravdu. 🙂

Dáme si slovnú úlohu:
SOR NSG 12 má na streche štyri tlakové fľaše, každú z nich o objeme 315 litrov (spolu 1260 litrov). Dokopy do nich viem natankovať približne 210 kíl zemného plynu. Hustota zemného plynu je 0,7 kg/m^3, čo činí 300 m^3 zemného plynu. Udávaná spotreba autobusu je 58 m^3/100 kilometrov, teda autobus vie na jedno natankovanie prejsť 517 kilometrov. Najdlhšia služba počas víkendu má bez prístavného, odstavného spoja a kilometrov na obrat medzi spojmi 288 kilometrov výkon. Ako často potrebuje autobus tankovať, aby som ho nemusel na druhý deň sťahovať z linky, lebo mi došiel plyn?

Bože...
Reakcia na: draxter #13830:
Poplatky za bankovú kartu sú určite nižšie, keďže je to služba, ktorú využíva veľa prevádzok a trh je oveľa pestrejší ako v prípade 4 mobilných operátoroch. Aj v tebou spomínanej Banskej Bystrici je SMS lístok o cca 30% drahší oproti rovnakému lístku z aplikácie CVAK, ktorá vyslovene len generuje rovnaké lístky pomocou platby platobnou kartou.

Chápem, že niekomu môže vyhovovať tento druh platby, no podľa mňa má viac nevýhod ako výhod. Vysoké poplatky, nemožnosť zakúpenia SMS lístku zo zahraničných čísiel, čas doručenia spätnej SMS vie kolísať od pár sekúnd aj do 5 minút.

V aplikácii zaplatíš platobnou kartou cez platobnú bránu, platba je zúčtovaná instatne a lístok máš hneď k dispozícii.

Reakcia na: draxter #13831:
Aké oprávnené náklady? Zmluva s dopravcom už predsa nie je uzatvorená na princípe preukazovania ekonomicky oprávnených nákladov. Dopravca je, zjednodušene povedané, platený vysúťaženou sadzbou za odjazdené kilometre podľa mestom schváleného cestovného poriadku + nevyhnutné prejazdy, ktoré z neho vyplývajú.
Ak sa rozhodne, že medzi spojmi pôjde s autobusom tankovať aj trikrát, je to jeho vec, jeho strata. Nik mu to platiť nebude.

P.S.: Wow, tankovanie každý deň je nezmysel? Existuje vôbec nejaký dopravca s porovnateľným rozsahom premávky, ktorý netankuje každý deň?
Reakcia na: draxter #13830:
SMS lístok je pre dopravcu najdrahší predajný kanál. Jeho prevádzka je spojená s dosť veľkými maržami pre operátorov a prevádzkovateľa služby. V začiatkoch SMS lístkov sa bežne marža pohybovala až do 25%. Len v ostatných rokoch, aj vplyvom konkurencie novších metód predaja, si niektorí dopravcovia dokázali vydupať mierne zníženie marží, no stále ostávajú obrovské. S nákladmi na prevádzku dopravných alebo bankových kariet sa to ani nedá porovnať. Preto všade, kde SMS lístok je, má formu veľmi doplnkového a najdrahšieho predaja. Rušiť sa síce asi nikde v najbližšom čase nebude, pochybujem ale, že pribudne nová prevádzka s týmto druhom lístka. SMS lístok je tak trochu už retro. Boli časy, keď nič modernejšie nebolo. Dnes sú trendom skôr appky a bankové karty.
Reakcia na: henko151 #13829:
Od DPB svojho času bola zverejnená štatistika, že pri porovnaní všetkých predajnych kanálov, z SMS lístka získa dopravca najmenšie percento sumy.
Reakcia na: draxter #13821:
Preboha načo
Reakcia na: draxter #13831:
Máš recht, ako inak dopravca preukáže oprávnený rozsah? Niekto urobí CP kde je samý prejazd a toto objednávateľ má potom cvakať, keď jalovych km bude 15-20 % celkového objemu?
Reakcia na: TomoSK #13828:
No tak to je omyl. Potom ako chce dopravca preukazovať oprávnené náklady? Mňa ako objednávateľa zaujíma, koľko km nabehaných mu preplatatim. Nie že si bude jazdiť do vozovne na obed, každý deň tankovať a podobne nezmysly. Rovnako jalové km. Bez obeh je CP zdrap papiera, lebo efektivita na tom stojí. A práve pre toto obehy vozov sú súčasť toho, čo objednávateľ má vedieť. Povieš že malú časť medzi konečnými. A to ako objednávateľ skontroluje? Potom je jediná možnosť, že dopravca mu odovzdá síce obehy ktoré nemusia byť kompletné, ale tie budú podkladom pre oprávnené náklady. Inak si fakt neviem predstaviť,ako by to objednávateľ mohol kontrolovať.
Reakcia na: henko151 #13829:
A banková karta? To je o tom istom. Tento argument vôbec neberiem. Poslat sms je isto jednoduchšie než kadejaké appky, registrácie a dopravné karty. Ale hlavne že 2 evry hotovosti idú celé...a nik nevravím že má mať rovnakú cenu ako z karty. Ale proste chýba. Ja v BA a BB využívam práve toto.
Reakcia na: draxter #13826:
SMS lístok predpokladám, že nie je preto lebo časť ceny samotného lístka skončí u operátora. Vo výsledku je tak lístok drahši, ako lístok v hotovosti. Napr. V Bratislave je ešte o 10 centov drahší ako klasický papierový lístok (tých bonusových 10 minút nerátam, keďže ak chceš mať istotu, že ti príde včas je vhodné si ho aspoň 2 minúty pred odchodom spoja zakúpiť).

Reakcia na: draxter #13826:
Veľmi silne pochybujem, že sa budú zverejňovať obehy vozidiel. To je vyslovene interná záležitosť dopravcu, je jeho rizikom, ako si ich prípadne upraví, nakoľko mesto platí len malú časť prejazdov - tie, ktoré sú medzi konečnými. Inak si dovolím tvrdiť, že to verejnosť ani nemá čo zaujímať.
Reakcia na: Michal Mazánik #13824:
To znevýhodnenie hotovosti a možno aj bankovej karty oproti platbe dopravnou kartou sa dá pochopiť. Ale návrh sa pohybuje v sumách porovnateľných s celodenným parkovaním na Juhu alebo Sihoti IV. Ak by mali prísť dvaja ľudia na návštevu, tak zaplatia 4,50 za celodenné parkovanie. Pri použití MHD bankovou kartou 1,40*dve osoby*dve jazdy sa rovná auto ako najlacnejšie a najpohodlnejšie riešenie.

O aplikácií som počul, ale doteraz som si nevybavil parkovanie pre návštevy...

O porovnaní súm s inými mestami.

A to fakt nemám problém s navýšením na 0,80 za jednu jazdu a celoročný lístok vnímam maximálne pozitívne.
Reakcia na: Michal Mazánik #13824:
Mňa ten CP samozrejme veľmi - prevelmi zaujíma, ako aj obehy vozidiel. Vieme, že tam tkvie čaro nechceného, alebo vhodného. Jedno bez druhého nemá úplnú výpovednú hodnotu.

K tej tarife. Súhlasím s kvorkom, že je to ukážkový prístup k tomu, ako ísť čelom proti dôvodovej správe ohľadne ústavného práva na hotovosť. Takže tam mám svoje 4 výhrady:
1.cena z bankovej karty a karty dopravcu musí byť totožná, resp. veľmi obdobná
2.platba v hotovosti má motivovať, nie zdierat. Za mňa viac než 1.20 je úplne mimo realitu.
3. prečo nie je sms lístok? Počúvam o kadejakej appke, ale toto by mohlo výrazne znížiť podiel hotovostných platieb. Nerozumiem, nechápem a s ohľadom na predošlé body vnímam zle.
4.PCL zľavnený tiež má byť. Verím, že napokon bude.
Reakcia na: Michal Mazánik #13823:
Mňa to mrzí dvojnásobne. Práve preto, čo hovoríš a tiež preto, že vieme čo sa dialo v 2016. A preto som chcel byť tiež pri tom, keď sa to smerne začne. Žiaľ, toto bola jediná konkrétna odpoveď, inak furt len v tom zmysle, že sa to s dopravcom komunikuje.
Reakcia na: draxter #13820:
V prípade cestovného poriadku sme už viaceré relevatné požiadavky, aj z tohto fóra, zapracovali (uvidíte v pondelok), takisto aj v tarify budeme niektoré relevatné body ešte tlmočiť mestu, poslancom a diskutovať o nich. Počas diskusií k zmene tarify sa však objavili návrhy aj na ešte výraznejšie znevýhodnenie hotovosti, ktoré sme ale neodporučili realizovať.
Reakcia na: draxter #13819:
Rozumiem. V spomínanom období sme ešte s mestom Trenčín nespolupracovali. Za nás môžem povedať, že od podpisu zmluvy sa snažíme maximálne otvorene komunikovať, vysvetľovať veci, často aj nad rámec našich povinností. Lebo si uvedomujeme, že komunikácia je dôležitá a záleží nám na tom. O to viac ma mrzí, keď je tu snaha vytvárať dojem nejakej netransparentnosti, lebo si nemyslím, že je na to dôvod.
Reakcia na: Marek6283 #13814:
Jasné, tak to vždy beriem. Myslím, že sa dokonca na 80 percent i zhodneme vždy. Preto treba aj dnes poukazovať na to, čo je zle (ja to teraz jednoznačne vnímam, že tarifa platieb mimo PCL) a tlačiť na úpravy liniek - ale toto je možné, až keď uvidím CP a obehy vozidiel.
Reakcia na: TomoSK #13817:
To ozaj niekto chcel prečíslit 23 na 10? Ufff....
Reakcia na: Marek6283 #13816:
Ten cenník potrebuje 4 zmeny, vieme ktoré. Zvyšok ok.
Reakcia na: Michal Mazánik #13813:
Viem, viem. Všetko som dostal na moju infoziadost. Ale žiaľ až cca pred týždňom. Keďze som sa však zaujímal úplne od prvej spomienky (jar 2023?), neprišlo mi to fair. Lebo potom sa žiaľ dozviem, že to robí niekto iný, a to už v čase, keď je hotovo. Škoda. Hlavne že v roku 2016 videli ako to dopadlo, ale teraz nebola volá ani prezradiť to, čo už bolo známe.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.