Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pablo #13589:
V ulici je zakázaný tranzit pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony, nie zákaz vjazdu pre vozidlá nad 3,5 tony. 🙂 Po ulici sme sa vozili, s výnimkou vyústenia do Kubranskej sa autobus a auto minú, dva autobusy sa tam nikdy nestretnú. Z hľadiska parkovania je to identický príklad ako Potočná, kde sa jazdí a jazdiť by sa malo aj naďalej, kedy je ulica natoľko úzka, že je na nej parkovanie zakázané - ak totiž auto na týchto uliciach zaparkuje, nezostávajú tri metre v každom jazdnom smere, čo je jedno zo základných ustanovení pravidiel cestnej premávky.
Reply on: TomoSK #13588:
Mimo tému, ale ako trenčan ktorý roky žil v Kubrej som si nemohol všimnúť "zbernú trasu" po Derkovej v Kubrej. Mimo zákazu vjazdu nad 3,5t, si neviem predstaviť kto by tade prešiel keď viem ako domáci parkujú, s osobákom je to boj o život, mdzi autami a cyklistami chodcami...😎
Reply on: pešiak #13587:
Toto by bola príjemná slovná úloha pre tie detičky v učebniciach matematiky, látka "kombinatorika". 🙂

"V Trenčíne máme 10 základných škôl. Na ZŠ Bezručova dochádzajú deti z 91 rôznych ulíc od Pod Komárok, Kubrickej až po Nivu.
a) Koľko autobusov potrebujem, aby som obslúžil všetky deti danej školy?
b) Kedy by musel vyraziť zberný školský autobus?
c) Koľko cestujúcich by previezol, ak by vyrážal po šiestej ráno, aby pred ôsmou bol pri škole?"

Dobre, teraz vážne. Dopravou detí do škôl sme sa vážne zaoberali, bola to jedna z požiadaviek zo strany mesta. Mali sme k dispozícii anonymizované dáta zo ZŠ Bezručova, kde ku každej ulici bol priradený počet detí, ktoré z nich dochádzajú. To sme nahádzali do mapy a následne ulice roztriedili. Červené sú v dosahu priamej linky MHD, modré sú dostupné len po dlhšom pešom presune na zastávku, zelené špendlíky sú v pešej dostupnosti (pokiaľ si dobre pamätám, bolo to 10 minút/700 metrov), čierne špendlíky sú bez akejkoľvek dostupnosti. Požiadavka smerovala na zberné autobusy pre všetky deti z danej školy - na ilustráciu toho, ako nereálne to je, bola vytvorená zberná trasa vyznačená modrou lajnou. Okrem iného, ak by sa jednalo o dovoz žiakov na 1. VH a odvoz žiakov po, povedzme, 5. a 6. VH, prevádzka desiatich školských autobusov by stála za rok toľko, čo celoročná premávka linky 1 s intervalom 15' špička/30' sedlo v kĺbových autobusoch. Takisto by bolo potrebné zohnať, odniekiaľ, desať ďalších autobusov a množstvo vodičov.

V analýze (tá bude, predpokladám, zverejnená už veľmi čoskoro) sa venuje problematike školských spojov celá kapitola a téme je venovaná aj reakcia detského psychológa. Deti, pre ktoré bude skutočne problém dopraviť sa do školy dostanú školský spoj, inak je začiatkom vyučovania prispôsobená časová poloha jednotlivých bežných liniek MHD.
Reply on: draxter #13585:
Konkrétne mám na mysli toto. Už dávno na Slovensku neplatí, že detičky chodia do školičky v mieste , kde bývajú. Toto nekritizujem, asi je to dané mnohými dôvodmi. Život však ukazuje, že naše zlato / detičky/ vozia do školičky naše mamičky, niekedy iní / napríklad aj babičky/. Môj zaťko vo Švajci / rozumej Švajčiarsko/ vozil autobusom deti do školy. Teda , ja nehovorím o tom, že detičky do školičky sa napchajú do štandardnej MHD, ale m e s t o / prečo mesto? ono je zriaďovateľ / zabezpečí odvoz a dovoz našej budúcnosti - detičky do a zo školičky. A predpokladám, že aj rodičia sa potešia, vrátane ďalších vodičov a polovodičov čo denno- denne zažívajú manévre pred školami. 🤓
Teraz niečo na odľahčenie, spomeniem na dobu pred 17 rokmi kedy jazdili vodiči jednu linku celý deň plus nejkaú tú doplnkovú do garáže. Vravel mi to šofér ktorý jazdil na oranžovej Karose : Marek, roky som robil 8 na ten vy....ný Juh a teraz keď som sa konečne dostal na kľudnú 2 tak sa to takto do..be a znova mám aj Juh....to bolo v 2006 kedy sme začali robiť súčasný systém viacerých liniek za deň aby to bolo rovnako ľahké/ťažké....ten pán šiel hneď do dôchodku. Nedo...te to , ja mám do dôchodku ešte ďaleko! 😎
Reply on: pešiak #13584:
A čo máš na myslí týmto príspevkom konkrétne? Isto sa spojením do škôl autori zaoberali.
Dobrý nedeľný podvečer,
pýtam sa / už som spoznal aj niektorých dôležitých ľudkov tu / či sa niekto zaoberal prieskumom dopravy detí do škôl a ďalších školských zariadení tu doma v Trenčíne.? Ak áno, kde nájdem nejaké ukazovatele? Pýtam sa preto, nakoľko tie situácie pri oných zariadeniach počnúc vodičmi rodičmi a končiac deťúrencami určite stoja za čosi. Na vzorovom Západe a aj tej Ámerike sa s týmto dávno vyrovnali. 🤖
Reply on: TomoSK #13581:
A čo naviac sa ponúkne Juhu III? Opatová s 1000 obyvateľmi je cieľom širšej obsluhy, hoci má vlaky, primesto i MHD. Ale Juh III, kde primesto žiadne, po 18:40 nič, tam ani linku 28 udržať. Tak tam presmerujme 4.
Reply on: TomoSK #13581:
Pomohli by, keby mesto a vucka dohodli aj číselné značenie liniek a plná integrácia PAL s MHD. Potom by aj na smery Opatová, Istebník, Orechové, Biskupice ľudia hneď videli, že môžu ísť tým vozom.
Reply on: draxter #13579:
Nikto tu nejde tlačiť do Opatovej nedajbože ďalšie linky, to je zase dedukcia vytiahnutá z prsta, navyše nepravdivá... Pri prezentácii poslancom bolo zdôrazňované, že Opatová má do Zámostia vlak, na stanicu či Hasičskú zase prímestskú.

Trasa má byť mierne upravená tak, aby tá štvorka poskytla miestnym niečo navyše, aby pokryla ciele, ktoré prímestskou a vlakom pokryté nie sú, a to nie len pre Opatovčanov, ale aj pre novú výstavbu, ktorá je od Sihote IV vzdialená vyše 700 metrov. Okrem iného, kostol v Kubrej slúži málo bohoslužieb, na Kubranskej je zase škola, odkiaľ decká nechodia štýlom, že sa trafia práve do jedného školského autobusu. 🙂

Nič viac, nič menej. Nech počítam ako počítam, tak v c mi to vychádza na nejakých 5 spojov navyše, vo w na 3 spoje navyše. Čo sa týka počtu spojov prímestskej, nedá mi nepodotknúť - počtom spojov to asi sedí, že ich je viac, než kdesi na Juhu, no bohužiaľ sa tu jazdí takým tradičným štýlom, že každú polhodinu sa rozíde autobusový vlak. V praxi teda z deviatich spojov majú cestujúci použiteľné tak tri, tj. každých 30 minút, čo rozhodne nie je viac, než na Juhu.
Reply on: Michal Mazánik #13578:
Akými dátami chcete presvedčiť ľudí na Juhu III cestovať linkou 23? Žiadnymi. Pretože ak zostane 23, stále to bude tá istá mizerná linka ako to aj dnes je.
Ešteže sa v roku 2016 našiel triezvy rozum, lebo aj vtedy sme tu z dát videli kadečo. Nevadí. Len čo si mesto splní svoju povinnosť, ja sa oboznámim s vecami, budem sa pýtať. Rovnako ako v 2016. To viem zaručiť. Čo sa mne nepáči, že na rozdiel od 2016 sa ide v stredu bez ničoho robiť niečo vo hviezde. Príde 15 ľudí a môžu len počúvať. Takto sa to nerobí. To si mohla urobiť dopravná komisia. Malo to ísť von. Pre mňa je toto zbytočné, nevidím dôvod tam ani chodiť.
Reply on: milan005 #13577:
Toto mi tiež hlava neberie. Toľko spojov PAL čo má Opatová, nemá ani Juh dokopy. A má aj vlaky. Ak posilnenie, v istých časoch pridať niečo na 4. Inak určite nie.
Páni, ak sa môžem opýtať, z čoho chcete vychádzať pri projektovaní cestovného poriadku, ak nie z dát? Z čísel, ktoré sú priemerom za dlhšie obdobie jasne vidíme, že drvivá väčšina ľudí z Juhu III na linke 28 vystupuje v úseku Pod Juhom > Aut. stanica, resp. opačne a to isté sa nám potvrdilo aj pri fyzickom vození sa a počítaní ľudí.

So všetkým rešpektom k vašej dlhodobej angažovanosti ohľadom MHD Trenčín sa mi žiada povedať, že vaše presvedčenie o tom, že niekde existuje silný prepravný prúd, v porovnaní s dátami nie je dostatočne silným argumentom. A prevádzkovať priamu linku len z presvedčenia, to by bol trošku drahý špás z verejných financií, nemyslíte? Ja sám som bol pár rokov dozadu o mnohých veciach ohľadom MHD Trenčín presvedčený, ale dáta ukázali opak a rešpektujem to. 😉

Kilometre, ktoré sa dajú ušetriť skrátením linky 28, naďalej takpovediac zostanú na Východnej ulici a zaplatí sa z nich skrátenie intervalu v rannej špičke, cez obed a večerná obsluha, ktorá dnes neexistuje. Rovnako tak o spoje nepríde ani Sihoť, pretože namiesto linky 28 sa posilnia iné linky, aj medzi Juhom I, II a Sihoťou.

Pri limitovanom objeme verejných financií, a teda aj kilometrov, skrátka nevyhnutne stojíme pred voľbou z dvoch možností:
a) Zabezpečíme priame spojenie odvšadiaľ-všade, avšak s dlhším intervalom a skorším ukončením premávky.
b) Zabezpečíme primerane krátky interval a celodennú obsluhu veľkého sídliska za cenu, že menšia skupina cestujúcich si bude musieť prestúpiť.

Nikto nejde rozdeľovať linky typu 1, 3, 6, 7, 8 alebo 24, ale pokúšame sa nastaviť nejaký rozumný balans, ktorý zachová najdôležitejšie priame spojenia, ale zároveň vytvorí priestor pre skrátenie intervalov pri súčasnom zachovaní ekonomickej udržateľnosti prevádzky MHD.

Čo sa týka spracovateľa novej koncepcie, informácie sú dostupné na webe mesta Trenčín.

Čo sa týka prezentácie celej koncepcie, ideme v nasledovnom postupe: Prezentácia koncepcie poslancom > Prezentácia koncepcie verejnosti > Zverejnenie návrhu CP > Zozbieranie pripomienok > Zapracovanie relevantných pripomienok > Schválenie novej koncepcie > Spustenie skúšobnej prevádzky. Aktuálne sme medzi prvým a druhým krokom.
V popise zmien MHD je povedané že treba posilniť Opatovú. Akosi sa zabudlo na to že Opatová má silnú obsluhu PAL aj vlak.
Ak si správne predstavujem novú trasu L4 tak cesta zo zastávky Maják na Hasičskú potrvá minimálne 14 min., busom PAL trvá 8 min. a zo ŽST Opatová 21 min., pričom vlak ide na stanicu 4 min. a do Zlatoviec 8 min. a to nehovorím o troch problematických miestach na trase.
Preto si myslím že obsluha Opatovej je v súčasnosti čo sa týka MHD dostatočná.
Reply on: TomoSK #13573:
Dáta, data, data....to vraj mali aj DIC a videli sme ako to dopadlo. A ešte chceli aj 50.tisic evry. Som strašne zvedavý tu na pomer cena/výkon. Lebo mesto mi na moje opakovane otázky o spracovávaní tejto novely MHD akosi stále zatajuje, kto to robí. A to u mňa zvyšuje ostražitosť, pretože to mala byť hneď povedala informácia.

28: aké data chceš získať vo vzťahu k tomu, že z Juhu III ide len krátka 23 (ktorá vozí tiež spolu nikoho) a 28? Potvrdiť že pomer k dĺžke je 23 lepšia? Na to snáď netreba dáta. To dá selský rozum. No a na iné trasovanie žiadne dáta nie sú. Takže potom najlepšie je nechať 23. Bravó. To sme sa teda posunuli. Dáta nám povedia aj to, že linka 4 je z Opatovej najlepšie využívaná, rovnako linka 13 bude lepšia než 31. Ale to neznamená, že toto chceme. Chceme zmenu k lepšiemu, nie odôvodnenie konzervovanie nevhodného stavu.
Ja ešte k tej L28 pridám len taký pocitový príspevok a to, že najväčší potenciál má/mala by ráno, keď ešte nejazdí L24, prehusťovať L2 je zbytočné a ľudia zo Sihote potrebujú ísť do napr. k nemocnici alebo do polikliniky Juh na Východnej. Naopak ráno má Východná väčší potenciál ako poobede keď idú ľudia niekam a majú to "dolu kopcom". Poobede keď sa vracajú idú skôr do stredu Juhu kde je napr. Južanka, služby a idú potom dolu kopcom.
Poobede už oslabne potenciál aj nemocnica - Sihoť a jazdí L24.
Ale súhlasím s kvorkom a draxterom že medzi 19:00 a 22:30 by si vedela nájsť cestujúcich kvôli jej konečným kde je dosť mladých. Možno ak by večer už jazdila L9 Juh II - MČ Západ - stanica a L28 mohli by to byť len náhrady za jednu spomedzi dvoch "osmičiek" a nových spojov na L13.
Súhlasím , je to bieda a je to celkovo tak, mesto chce hustejšie intervaly vraj?! No a že to priláka ľudí...stačí sa pozrieť na Soblahovskú keby niekto nebol znalcom, postáť a vidno že to čo je teraz postačuje...autobusy plné nie sú...jasné že úpravy treba ale zase budeme voziť vzduch...a prestupovanie ľudí odradí v Trenčíne...ono potom ani nebude možné povedať čo nám toto nové prinieslo po čase lebo počítadlá budú dvakrát rátať človeka ktorý prestúpil... No, uvidíme čo príde a ako sa to vyvŕbi... V TN to nie je ľahké skrátka, všetko je tu komplikovano postavené, problémy ktoré sme mali sa dlho neriešili a nové sa vytvárajú... i keď vidím svetlo na konci tunela v tom vašom nasadení... ja už som tu zostarol a už to len pozorujem z bezpečnej diaľky...
Ešte krátko na margo linky 28 a jej časť Autobusová stanica až Sihoť IV - čím ďalej, tým viac sa utvrdzujem v tom, že o dôležitosti koncového úseku hovoria pocity, nie realita, okrem dát ešte pár dodatočných postrehov z dneška:

spoj l. 28 o 13:20 z Východnej
Východná + Lavičková spolu nástup 16 cestujúcich, pričom:
- 1 vystúpil na Cintorínskej,
- 4 vystúpili na Dlhých Honoch,
- 2 vystúpili pri nemocnici,
- 1 vystúpil na Legionárskej,
- 2 vystúpili na Braneckého,
- 2 vystúpili na Hasičskej,
- 1 vystúpil na Autobusovej stanici,
a na slávnom, údajne "najžiadanejšom" úseku linky 28 cestovali od Východnej a Lavičkovej presne traja cestujúci, čo je necelých 19% dopytu.

spoj l. 28 o 16:55 zo Sihote IV
Za celý úsek medzi Sihoťou a Autobusovou stanicou boli dve nástupy, a to 1 nástup Považská-kotolňa a 1 nástup Obchodná akadémia. Slečna nastupujúca pri OA vystúpila na Legionárskej, jedna jediná cestujúca, ktorá nastúpila na Považskej-kotolni cestovala na Východnú, teda v celom úseku Sihoť - Východná cestoval presne 1 (!!!) cestujúci.
Podotýkam, že sa jedná ešte o čas doznievajúcej poobednej špičky! Následne sa autobus začal plniť až od Autobusovej stanice, pričom na Východnú a Lavičkovú cestovalo dokopy 9 cestujúcich, z toho 8 z nich nastúpilo až na úseku AS - Dlhé Hony (Cintorínska bez nástupu), čo je 11% z celkového dopytu po danom spoji.

To, čo tvrdia dáta, to, v čom sme sa utvrdili na základe prieskumov v teréne a aj to, čo som mal možnosť dnes empiricky zažiť na vlastnej koži nie sú pocity, ale tvrdá realita od človeka, čo nemá k Východnej bližší vzťah, je nezaujatý a nemôže si ju takýmto spôsobom idealizovať podľa svojich zabehnutých zvyklostí a dlhoročných domnienok. Aj keby sme o týchto cestujúcich, ktorí rezolútne odmietnu prestupovať (čo nepredpokladám, hoci to v podmienkach Trenčína nebude ľahké) úplne prišli, vieme získať väčšie počty cestujúcich práve na spomínanom posilnení toho najvyťaženejšieho úseku, ktorý je z hľadiska vyťaženosti zhruba v pomere 8 : 1 (Východná-AS : AS-Sihoť).

Toto je asi všetko, čo sa na túto tému dá povedať - nakoľko ak nie je ochota veriť realite, či už na základe dát alebo reálnych prieskumov, nemá zmysel o tom "publikum" ďalej presviedčať. Jedno z toho je názor, jedno sú fakty, a je na čitateľoch tejto diskusie, čomu dajú prednosť.
Reply on: milan005 #13564:
Výborný nápad. Tá linka 5 by za to stála, dala by sa na ňu víkendová premávka v 60 min a netreba nám linku 3 posilňovať (max. nejaké účelové spoje v špičke), prípadne vo vzťahu k tomu víkendovú premávku 7/17 zrušiť na úkor tejto pätorky. Zrušiť 13 a 31 samozrejme, linku 27 dopasovať do intervalu k 5 a Záblatie, Zlatovce, Istebník by mali všetko spolu len 3 linky: 5 ako nosnú, čím by sa vyriešil aj Juh I na 20 min interval cez víkend, 3 len špičkovú doplnkovú a 27.

A ako s linkou 6? Stačila by na trase Sihoť IV - stanica - Zlatovská (priem. park).
Reply on: TomoSK #13569:
Veď ho majú, Juh I ho vždy mal a má. Nevidím dôvod na zmenu. Linka 8 kedysi, potom 18 a dnes 4 to zabezpečuje. A na Juhu III linka 28, preto vznikla a bola vyuzivana. Svedčí o Tom analýza Žilinskej univerzity pred jej zavedením v roku 2006. Dnešný stav je však niečo iné, než malo byt. A Juh I a III nie sú nejaké Noviny, kde za 7 min je človek peši v meste. Z Juhu do mesta sa pešo nechodilo a ani nechodí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.