Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #13609:
Odporúčam spýtať sa vodičov na názor, ak máte predsudky pred staršími oslovte mladých, ešte stále sa dajú nájsť. A potom si urobíte názor ako chcú mladí robiť. A podľa mňa je problém úplne inde ako v dĺžke dnešnej zmeny, kým budú vodiči zarábať minimálnu hodinovú mzdu tak sa tam nikto tlačiť nebude. Celý deň nohou v base a za minimálnu mzdu? Keď bude práca adekvátne ocenená tak prídu aj vodiči, nemusia sa ani školiť iba po TN je ich dosť. Len žial No money no honey
Reakcia na: milan005 #13607:
Ale od obdobia okolo 1989 sa výrazne zmenil podiel ľudí zamestnaných v jednotlivých sektoroch ekonomiky, tým pádom aj rozvrh bežného dňa bežného obyvateľa. Omnoho menej ľudí nastupuje na šiestu a omnoho viac služieb je otvorených do večera. Nedá sa MHD postaviť na tom, ako jazdila kedysi a ako si v nej delili smeny vodiči kedysi, lebo svet sa stále mení a poľahky dospejeme k tomu, že dnes sa tak už ľudia nepotrebujú voziť a mladí adepti na vodičov už dnes v takých časoch nechcú robiť (keby boli tie miestne špecifické služby naozaj také zaujímavé, nemal by mať Transdev pretlak adeptov z celej krajiny?)
Reakcia na: TomoSK #13606:
Pretože ak by sa aj vytvorili cez víkend celodenky a v týždni by boli R+P nahráva to ešte problematickej stavbe pracovných zmien. Možná je skôr opačná situácia - v týždni C a cez víkend R+P kedy sa dá kombinovať že dva busy robia v týždni C a víkend majú len jeden výjazd s R+P a tak vyjde aj vyvážený FPČ a aj 6-dňové voľno pre vodiča raz mesačne. Avšak to je riešenie skôr pre regionálnu dopravu (kde je potreba menšieho počtu spojov cez víkend so skorým začiatkom a neskorým koncom).
Aplikovať ho do MHD by bol problém.
Ale historicky jedna taká služba niekedy od r. 2006 do 2008 existovala. Jazdili ju autobusy TN691AM (81) a myslím TN587BO (76)
Reakcia na: TomoSK #13606:
Hustá premávka liniek po 20tej hodine je podobná vec ako hustá obsluha linkou 28, vec vysnená ale číselne nepodporená - na rozdiel od zachovania L28 však zhoršuje systém práce a navyšuje náklady. Trenčín ani v čase najväčšej dopravnej slávy, niekedy okolo roku 1989 nemal toľko večerných spojov ako teraz.
Nemyslím si že interval 15 min.+ na Juh do neskorých večerných hodín by bol málo.
A spojenie MČ Západ do neskorých večerných hodín by sa bolo dalo riešiť od 2022/09 už skorším upravením súčasného systému rozdružením súčasnej večernej L13 (spoje, ktoré sa ani nemuseli zavádzať), L6 a jedným spojom za hodinu na L8 spomedzi dvoch čo sú na novú L9 Juh II - starý most - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Vinohrady - Istebník - AS a L28 (int. L8+24+28 20 min by bolo možné vytvoriť) až do 22:30 (len presun kapacít).
MČ Západ by mala 2 spoje z centra za hodinu aj v neskorých večerných hodinách + robotnícky spoj L17/7 o 21:12/22:10 bez navýšenia R/P z C
Reakcia na: milan005 #13605:
Ja určite súhlasím s tým, že existuje priestor na škrty pred 8. a po 20. hodine z bežného intervalu počas víkendov, čo vytvára predpoklady na "prerod" ranného a poobedného dielu v jednu celodenku. To je okrem iného jeden z dôvodov, prečo sa konkrétna podoba cestovných poriadkov nezverejnila a rieši sa iba koncepcia - bez koncepcie cestovné poriadky tak či tak neurobíme.

Každopádne, dnes mnoho liniek ukončuje premávku po 18. alebo 19. hodine, sú to linky 2/12, 4, 5, 7 či 23/28, čo prirodzene do veľkej miery zjednodušuje tvorbu celodeniek. Avšak tu teraz stojíme pred veľmi vážnou dilemou. My, aj množstvo prispievateľov, požaduje predĺženie premávky do viacerých lokalít až do večerných hodín, pretože je spojenie do 18. hodiny je oprávnene považované za nedostatočné. Avšak akonáhle predlžujeme premávku o tie tri-štyri hodiny, zrazu sa mi na každej z tých liniek stane z celodenky ranná a poobedná. Riešenie, ktoré predĺži premávku inkriminovaných liniek až do večera, čo sú oprávnené požiadavky ako diskutujúcich, tak od občanov, a zároveň zachováva celodenky je podľa mňa skôr neexistujúce.
Reakcia na: TomoSK #13595:
Tvrdenie že nemusia byť skopírované 1:1 je tiež relatívne.
Veľa na tom ako obehy vypadajú spôsobuje už samotný cestovný poriadok a je problém z toho "vykľučkovať".
Ak je veľa spojov umelo napriek nepotrebnosti ťahaných do noci rovnovážne s dopoludňajším sedlom, víkend má rovnaký celý deň od 5:00 do 23:00 tak už samotná situácia odsudzuje prácu na 4-2.
Dovolím si tvrdiť že práve vďaka súčasným obehom veľa vodičov ostáva robiť svoju prácu lebo im tento typ striedania vyhovuje.
Ak by mali byť každý deň v práci bez nejakého štvordňového voľna, zabalia to. Určite ich je viac ako počet nových ľudí čo priláka štýl práce 4-2.
Minimálne traja vodiči sa mi teraz vybavili, ktorí robili aj štýlom 4-2 aj "ľudovým". Poznám ich odpoveď ktorý štýl im viac vyhovuje.
Teraz si môže každý vybrať prácu aká mu vyhovuje (resp. si na ňu počkať vzhľadom na služobnú postupnosť).
Buď robiť 2 a 2.
2-2-3, krátky/dlhý týždeň.
Týždeň R/P s víkendom a týždeň celodenka bez víkendu - práve tu vyjde vodičovi raz za mesiac že odrobí stredu a potom až pondelok poobednú. Tento typ považujem na MHD u vodičov za obľúbený a pritom vodič nikdy nerobí viac ako 2 celodenky po sebe (keď tu hovoríš o nekonečnej práci niekoľko dní po sebe).
Alebo jednozmenku od pondelka do piatku.
Určite však tým nechcem povedať že som zástanca 18 hod. služieb, práve naopak. Ideálny podiel čakania vidím niekde na 15%.
Reakcia na: milan007 #13602:
Práveže rieši, a je to jeho hlavná časť. O rozvoji sa tam píše minimum...
V každom prípade treba plán aktualizovať minimálne raz za 5 rokov, podľa nového zákona najneskôr do júla 2026.
Preto sa pýtam, či sa nemalo plánom začať, práve keď sa chystajú veľké zmeny. Lebo nakoniec zostane len formalitou – a nemyslím si, že to má byť jeho účelom.
Reakcia na: milan007 #13596:
Len stručne zopár postrehov:
- ak nerátam 25, ktorá ide do Belej, Juh II by mal cez víkend 2 spoje za hodinu??
- Juh I má z akého titulu viac spojov, než Juh II?
- koho z Novín, ktoré sú dosť blízko mesta, má šancu osloviť linka raz za dve hodiny?
Reakcia na: PtrkHrnk #13600:
V čom akože? Linkovanie MHD plán nerieši. Skôr rozvoj, ak by nebodaj TN chcel trolejbusy, tak vtedy áno.
Reakcia na: milan005 #13599:
Vykladala by na nástupnej, samozrejme že som s tým počítal.
Chalani, technická otázka – nemal by sa najskôr aktualizovať Plán dopravnej obslužnosti?
Pri takto zásadne znejúcej zmene by sa, podľa mňa, malo začať práve tým, lebo nám zase ostane zdrap papiera, ktorý nebude zodpovedať realite.
Alebo sa idú spraviť zmeny výlučne v medziach odporúčaní súčasného plánu?
Reakcia na: milan007 #13596:
Slabá obsluha Juhu II počas voľných dní a myslím že aj počas pracovných. Tá L5 by musela ísť cez víkend z Juhu II, sedlo zbytočných 30 min.
Chýba lepšie (rýchlejšie) spojenie Vinohradov s dolným mestom, vyložene L3 alebo rýchlejšia L26 bez zachádzky k Zlatovskej.
L28, nepomôže otočenie na kruháči pri Maxe pretože v smere od Billy je ešte pred zastávkou.
Reakcia na: milan007 #13596:
Súhlas s milan007
Reakcia na: milan007 #13596:
26: 60/60/60
Ejha, už sa tu kadečo naznačuje, takže prispejem tiež takto z môjho gauču:
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - AS - Štefánikova - Pred Poľom - Sihoť IV 20/30/60
2 Nozdrkovce - Noviny - zadná brána nemocnice (podmienka tejto zastávky pre trasu, inak to nemá zmysel - potom radšej Električná ul.) - Hasičská - AS - Sihoť I - IV 30/60/120
4 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Hasičská - Sihoť I - IV - Opatová 30/60/60
5 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - Hasičská - AS 30/30/60
6 Sihoť IV - I - AS - Hasičská - Zlatovská - priem. park 30/60/120
7 Juh II - Soblahovská - Zlatovská - priem. park 30/60/-
8 Juh II - Soblahovská - Hasičská - Sihoť I - IV 20/30/60
11 Juh I - Inovecká - nemocnica - Hasičská - AS - Štefánikova - Kubra - Kubrica (na linke môžu byť aj spoje Juh - Kubra vo vybrané časy) 30/60/60
17 Juh II - Dlhé Hony - Biskupice - priem. park - Zlatovská (tu slučka okolo Kvetnej cez Staničnú a naspäť - špičkové spoje, prípadne cez pracovné dni podľa potreby)
24 Sihoť IV - AS - Hasičská - nemocnica - Belá: do 12:00 60min, potom 30min do 19:00
25 Juh II - Soblahovská - nemocnica - Belá 60 celodenne
26 Belá - nemocnica - Zlatovská - Staničná - Istebník - Zlatovce - Záblatie
28 Juh III - Soblahovská - Hasičská - Hodžova (aj podchod na AS) - Sihoť III - Pred Poľom - Štefánikova, Pod Sokolice (otočí sa na kruháči a potom pôjde späť cez Sihoť, čím získa stará Sihoť spojenie s MAXom a tamojšou štvrťou, oblasťou Pod Sokolíc) 30/60/60
Nové zastávky: Električná, Kaufland (obojsmerne, prechod v rámci svetelnej križovatky - obsluha pre časť Biskupíc miesto linky 2), Brnianska, LIDL (niekde pri kruháči Brnianska x Bratislavská), Brnianska, Záblatie (pred kruháčom Hanzlíkovská x Brnianska), Jesenského, nemocnica (pri zadnej bráne, ak má 2 chodiť podjazdom), Pred Poľom (smer Sihoť IV), Sihoť III (smer Pred Poľom), Ku štvrtiam (smer centrum)
Zrušenie zastávok: Inovecká (nahradí nová Ku štvrtiam),
Reakcia na: Marek6283 #13586:
Hoci som presvedčený, že obehy, ktoré sa predložia, nemusia byť 1:1 skopírované a aplikované, téma služieb je za mňa veľmi zaujímavá, no aj dosť komplikovaná. Všetci poznáme isté trenčianske odlišnosti od toho, ako sa bežne funguje v prevádzkach MHD. Na druhú stranu si dovolím tvrdiť, že všeobecná obľuba celodenných (dvanástok aj tých "ľudových"🙂) nie je až taká jednoznačná a keď by som sa na to snažil pozrieť napr. svojim pohľadom, mňa by nekonečná práca niekoľko dní po sebe aj napriek veľkému množstvu voľných dní neuveriteľne vyčerpávala a veľmi by som zvažoval, či do takého režimu práce vôbec vstúpiť. Preto by som možno len načrtol, že súčasnej časti starších harcovníkov to vyhovovať môže, ale nie je ten nekonečný pracovný režim práve ten dôvod, prečo sa do toho veľmi noví šoféri nehrnú...?

Takisto sa bežne stretávam s tým, že skrz striedanie nespočetného množstva liniek sa na Dlhých Honoch vytvárajú "alternatívne" trasy, keďže sme všetci ľudia, môžeme sa mýliť - a keď točím napríklad štvorku, päťku, jedenástku, ani neviem ako a pomýlim sa. Mne sa osobne napríklad veľmi páči systém, akým fungujú v Českých Budějoviciach, kde majú 4 trolejbusové linky (piatu nepočítam, jedno delené poradie), a vodiči v režime 4-2 točia linky tak, že zo štyroch dní majú v jeden deň dvojku, v druhý deň trojku, tretí deň päťku a v štvrtý deň deviatku. Ak sa zníži počet liniek a zároveň aj počet prejazdov medzi konečnými (ktoré platí mesto), je možné očakávať, že sa v rámci obehu nebude striedať 10 liniek, ale len 2-3 linky. Ak by sa však vytvorili také "mini-zadelenia" s nižším počtom služieb (povedzme 4), ktoré by vodičom rotovali, dostali by sa za ten svoj pracovný cyklus na všetky linky.
Reakcia na: kvorka #13592:
Pod toto sa určite podpisujem a plne súhlasím s tým, že ak ulica nebude oparkovaná, je dobre prejazdná - nerezignujme na dodržiavanie a vymáhanie pravidiel cestnej premávky, všetko je len o zvyku a zvýšenej kontrole spočiatku.
Je vidieť , že téma dopravy je naozaj živá, čo je dobre. Aj keď som si stihol prečítať príspevok od TomoSK / celý, dnes odstránený bez odstránenia mapky/ mrzí ma, že v Info Trenčín, či iných cestách komunikácie radnice s občanmi som onú štatistiku - prieskum o návšteve základných škôl a škôlok nevidel / možno som si to iba nevšimol/. Čo je veľmi zlé. Aj ostatní tu napríklad kritizovali spôsob komunikácie mesta a občanov / hovorím o doprave /. Takmer každý deň vidím v Kubrej pred školou dopravné chaosy , či za mostami pri vození detičiek autami. Jasne o tom občania popisujú aj na stránke mesta Trenčín. S499.1023 ma vyzýva / pýta sa / či som ja ochotný platiť švajčiarske dane? Nuž hlúpa otázka. Ja som iba obyčajný obyvateľ mesta. Túto otázku mohol položiť tým, čo tvoria malú politiku v meste. Ak ide o platenie mestu som teda riadne nahnevaný za vieme koľko násobné zvýšenie poplatkov v rámci parkovacej politiky a to iba na základe neuvážených a prepáčte aj primitívnych názorov niektorých poslancov. Aby som bol konkrétny - nájdite si vystúpenie poslankyne Struhárovej, ktorá hovorí o poplatku za parkovanie ako o nejakej dani !!! majiteľov vozidiel mestu a tiež hovorí, že ona musí tiež platiť daň za svoje nehnuteľnosti. Alebo, keď vznikala parkovacia politika , mal som čo robiť, aby som som presvedčil oných zastupičov občanov, ktorí pri poplatku za parkovanie tvrdili, že vozidlá písané na IČO / živnostníci a podobne / budú platiť viac - lebo majú dosť peňazí. 😲
Reakcia na: TomoSK #13590:
Je tam prejazd zakázaný nákladným vozidlám nad 3,5 tony. Však aj dnes tade idú účelové spoje linky 4. Biele čiary po krajniciach a dozor MsP, tam po oprave povrchu vozovky problém nie je, aj kĺbak by prešiel. Rovnako ako Potočná, ktorá je zaujámavá tým, že ľudia nie aby stáli vo dvoroch rodinných domov, stoja na ceste. A tá na štvorpruh nie vždy vydá. Preto problém, ale zase chce to len a len zvýšiť hliadkovanie MsP. Načo sa robila nákladná rekonštrukcia cesty I.triedy, keď by sa nemala zastávka Potočná, ZŠ používať. V tomto som za.
Reakcia na: pešiak #13587:
A ty si ochotný platiť švajčiarske dane, aby bolo na to?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.