Reakcia na: ajjo #13651:
Bývaš na Juhu III? Asi nie, lebo inak by si vedel ako dopadli posilnenia 23 v 2004 a 2012. Problemom je, že ak máš šliapať do kopca, ideš na Juh II. Opačne radšej na Juh III. Ale ak tvoj cieľ nie je po trase 23, tak žiaľ ti je jedno, ako často ide. Pôjdeš na 1 alebo 8....Nočná doprava: presne o to ide. Ak na Sihoť z Hasičskej nebude jasný signál, spoje sa neuživia. Rovnako platí, že ak bude mať ešte 5 min na stanici prestoj, tak obyvateľ Sihote I, II a III pôjde pešo...treba linky výborne preložiť a musia v noci jazdiť rýchlo, keď si spomeniem na prvú podobu linky 50, ako som šiel z Juhu na Sihoť cez Zámostie a stanicu 45 min...
TomoSK
Na úvod by som uviedol, že pôvodnou úvahou bola iba samostatná linka N1 medzi stanicou a Juhom. Avšak po diskusii s ÚM sa rozhodlo spustiť aj prevádzku liniek N2 a N3, ktoré boli pôvodne navrhnuté pre štedrovečernú a silvestrovskú premávku.
Teraz k samotnej filozofii nočných liniek - nikto netvrdí, že tie linky budú vystupovať ako samostatné prvky. Autobusová stanica je iba "rozjazdový bod", odkiaľ sa linky v 0. a 30. minútu rozbehnú. Linka N1 na Juh aj v 0., aj v 30. minútu, zatiaľ čo linka N2 v 30. minútu a linka N3 v 0. minútu. Rozjazd je jedným zo základných prvkov sietí nočnej dopravy všade, kde premáva viac než jedna nočná linka. Tieto tri linky sú vyjazditeľné dvomi vozidlami a to tak, že spoje idúce ako linka N1 raz za hodinu prejazdujú na linku N2, raz za hodinu zase na linku N3. Tým sa zabezpečí počas noci raz za hodinu spojenie Sihoť - centrum - Juh, raz za hodinu zase spojenie Sihoť - centrum - Záblatie. Na stanici sa stretávajú preto, aby si cestujúci zo Zámostia do MČ Sever mohli prestúpiť medzi jednotlivými autobusmi, zároveň aby prípadne vedeli naviezť cestujúcich na nočné spoje smer Bánovce n/B a Dubnica n/V.
Rozdelené sú jednak kvôli tomu, že kolo linky N1 trvá 28 minút, kolo linky N2 trvá 20 minút a kolo linky N3 trvá 24 minút, tj. vždy budú mať nejaký pobyt na Autobusovej stanici, zároveň aby bolo zreteľné, kam tá-ktorá linka ide. Nikto sa teda nemusí obávať, že N2 začne striktne na AS a iba odtiaľ pôjde na Sihoť - to, čo pôjde ako N2 na Sihoť, totiž začne vždy už na Juhu ako linka N1. Benefitom tohto riešenia je aj to, že to nebude šialený kolotoč, ale vodiči si aj počas toho nočného jazdenia krátko odpočinú. Zároveň, toto prezliekanie nočných liniek je napríklad úplne štandardné v Košiciach, kedy sa linka N1 mení na stanici na N2, N4 sa mení na stanici na N7, N5 sa mení na stanici na N6, pričom vždy to platí aj naopak a ľudia si na to veľmi rýchlo zvykli. V hornom riadku cieľa na paneli je uvedené "Staničné námestie" ako konečná, v dolnom zase "pokračuje ako N2 > Podhradová", napríklad.
Odchody nočných liniek sú viditeľné na schéme.
Schéma nočných liniek