O vyradené električky a trolejbusy bol tentokrát záujem

Dopravný podnik zverejnil vyhodnotenie súťaže na predaj vyradených vozidiel.

Bratislavský dopravný podnik zverejnil vyhodnotenie súťaže na odpredaj vyradených dopravných prostriedkov. Úspešnými navrhovateľmi na odkúpenie vozidiel sa stali štyri spoločnosti, ktoré prejavili záujem o 10 električiek a 5 trolejbusov. Ak príde k uzavretiu kúpnych zmlúv, tieto firmy získajú nasledujúce dopravné prostriedky:

  • DAJAMA – Krásy Slovenska, s. r. o.: trolejbus Škoda 14 Tr #6285
  • Detská železnica Košice – Doprava, s. r. o.: električka K2S #7101
  • Slezská dopravní a strojní, s. r. o. (ČR): električky K2S #7102, 7104, 7106, 7108, 7111, 7114, 7118, 7119 a 7120, trolejbus Škoda 14 Tr #6310, Škoda 15 TrM #6636 a 6638
  • Zerrenpach, s. r. o.: trolejbus Škoda 15 TrM #6621

Kúpne zmluvy by mali byť s navrhovateľmi uzavreté najneskôr do 60 dní. Niektoré vozidlá tak môžu mať v nejakej forme ešte druhý život, no nie je vylúčené, že časť vozidiel bude už len zošrotovaná.

Kupcov nenašli vozidlá #6706, 6632, 6634, 6637, 8001 a koľajový vysávač. Ešte pred vyhodnotením súťaže dopravný podnik zrušil predaj električky K2S #7105.

Aktualizácia: Trolejbusy 6634 a 6637 boli následne predané firme Dentonet, s. r. o., Prešov, ktorá o ne prejavila záujem.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kvorka #51:
U teba ma to neprekvapuje.
Reakcia na: Alan381 #36:
Takže empiricky potvrdzujem tvoje skúsenosti.
Reakcia na: Polocan_8998 #49:
Tie vozy neboli vyradené aby niekto iný z nich profitoval, takže nie, nevrátia sa do premávky.

Čakanie v depe na čo? Sú nadbytočné. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjdu do šrotu.
K2S #7104 a #7105 sa vrátia do premávky alebo sa zošrotujú? Prípadne čakanie v depe?
Reakcia na: Majo #38:
Prezraď viac....
Reakcia na: Alan381 #46:
Pán okrem toho že je kretén tak si ešte aj vymýšľa.
Reakcia na: tbus #37:
Ja toľko k tomu poviem, keď sa proti nim postaví 150 ľudí v praci asi to niečo znamená. Proste sa ľudia sťažovali išlo sa za riaditeľom a všetkych sme dali povyhadzovať. Odvtedy je pokoj od kedy už žiadny Ukrajinci neprišli tak prečo asi?
Reakcia na: BA2301 #40:
Alebo zohnať ešte jeden voz a PX 😛
Reakcia na: Viko #22:
Áno, absolútny súhlas.
Moja otázka nebola myslená normatívne, do stavu bratislavských trolejbusov sa absolútne nevyznám, etc.
Reakcia na: BA2301 #40:
Alebo KT4 na Dráhe Durynským lesom na odbočke do Walterových domov.
Reakcia na: Dispecer #33:
To isté, čo čmelákom. Dokonca bufet by sa lepšie prevádzkoval v kachne ako v čmelákovi, tam sa blbo lezie.
Reakcia na: Alan381 #36:
A ja mám s nimi úplne inú skúsenosť, tak prečo by mala platiť tá tvoja?
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
V podstate by potrebovala druhé stanovište vodiča a upravené svetlá. Nie je neobvyklé, že dvere sú na podobných tratiach len na jednej strane - napríklad donedávna v Gmunden.
Reakcia na: Majo #35:
Predstav si, že som si nemusel vôbec nič dávať. Ja som tak postihnutý od prírody.
Reakcia na: Trolley #16:
O jej prestavbe na 1 435 mm (ani o prevádzke na električkovej sieti v Košiciach) sa neuvažuje. Zbytočne ďalej konšpirovať, onedlho sa o ďalšom osude 7101 dozviete viac v článku na známych česko-slovenských dopravných webstránkach.
Reakcia na: Alan381 #36:
Uz si stretol 35 ukrajincov zo 40 milionov, tak si vies urobit obraz, chapem. Uz len sa naucit rozoznavat nesympaticke vodicky od nesympatickych vodicov.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Ja mam s Ukrajincami len takú skúsenosť, a to sa ich u nás vystriedalo okolo 35 už.
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Na toto si si musel dať fakt silný materiál. 😄 Tento nápad už je aj na mňa veľa (a to už je čo povedať). 😀
Reakcia na: Dispecer #33:
K2S sa dá prebudovať na nákladnú verziu. Ideálne na vozenie guľatiny. Na čelách malé kabínky pre fíru, v strede dve plošiny pre vozenie dreva z lesa. Samozrejme je to celé nezmysel.
Reakcia na: Matejo #32:
Ale chcel by som vidieť, čo z toho by si mohol robiť električkou... 😂
Reakcia na: Dispecer #30:
Na obchodnom registri majú v predmete činnosti všetko od poľovníctva a lesníctva až po nákladnú cestnú dopravu.

Len pre zaujímavosť, v roku 2022 bola na sro-čku kúpená lokomotíva 770.092 od ZSSKC za viac ako 30 000€.
Reakcia na: Trolley #24:
Na DŽK sú relatívne komplikované pomery. Vlastníkom dráhy je Mesto Košice, prevádzkovateľom dráhy je DPMK a dopravcom je DŽK, o.z., ktoré v minulých rokoch poberalo od mesta sumu 120 000€/sezóna (apríl - december)
Reakcia na: ES499.0001 #18:
Všimnite si, že ju nekupuje OZ, ale eseročka. A tá v predmete činnosti nemá prevádzkovanie dopravy na dráhe, ale za to tam má "Poskytovanie služieb rýchleho občerstvenia v spojení s predajom na priamu konzumáciu"...
Reakcia na: Trolley #16:
Tie 2 kilometre medzi Havlíčkovou a Čermeľom sa teleportuje, či ako?
Reakcia na: Majo #14:
Aha, to som nevedel. Tak potom je to jasne
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Trolejbusy tvoria zlomok ceny dlhého paneláku. Prečo by popri výstavbe desiatok nových panelákov nevedeli nahradiť pár trolejbusov a pozerali by sa po vyradených?
https://www.google.com/search?q=mariupol+new+buildings
Reakcia na: ES499.0001 #18:
Asi ten pomníček, keďže je jednosmerná...
Reakcia na: Trolley #24:
Neviem ako je to v prípade TV14. Ale veľký problém to nie je. Skôr tie podvozky budú väčší problém. Ale keď tú K2S kupovali, tak buď podvozky už mali aspoň sľúbené, alebo ju prevádzkovať nemienia a využijú ju ináč. Ak by mala jazdiť, predpokladám, že to majú už dohodnuté s DPMK.
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Otáčanie polarity je veľký problém?

Ak trate patria mestu, tak potom máš pravdu, že DPMK nemôže nič. Jedine ak robiť prieky s deponovanim v ich vozovni. Alebo sa mýlim?
Reakcia na: Viko #22:
Tak tie rozstrielané trolejbusy im tak ľahko nikto nenahradí v potrebnom množstve a krátkom čase. Aj keď je pravda, že Mariupoľ ešte stále ostáva pod správou okupantov.
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Ukrajina napriek vojne a relatívnej chudobe nie je skládka. Nerozumiem tejto predstave, že im treba darovať všetko, za čo sa už doma hanbíme. To nie je pomoc, to je kupovanie si čistého svedomia.
Reakcia na: Trolley #20:
To je otázka na DPMK. Ak chcú podvozky, tak možno v Brne sa pod K2 sada nájde. Ak nie v Brne, tak Sarajeve. Ak ani tam, tak majú smolu. Dráha patrí DPMK alebo mestu? Lebo ak patrí mestu, tak DPMK môže tak maximálne protestovať, ale ak to mesto povolí, tak na dráhu (rozumej trate) ísť môže. Šotonápad: Postaviť jednokoľajnú trať od Staničného námestia (kde by bola na jednej koľaji splietka 1000/1435) po Štefánikovej (už iba 1000 mm), cez Hviezdoslavovu napojiť na Námestí Maratónu mieru (splietka 1000/1435), viesť splietkou na Komenského po Havlíčkovu, odpojiť sa zo splietky a na metrovom rozchode pokračovať k Čremeľskej železnici, kde by bola vozovňa a obratisko (alternatívne triangel). Samozrejme by sa musela otáčať polarita K2S, aby to mohlo jazdiť spolu s miestnymi brikami. Na 2. strane by sa mohli preháňať parné lokomotívy s vozňami až do mesta. Čisté šoto.
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Polarita je jedna vec. Ale otázka znie aj tak, že ak by všetko sedelo ako má, bolo by to možné, alebo by sa DPMK bránil?
Reakcia na: ES499.0001 #18:
Alebo 3) vystaví sa na pomníček vedľa Ge 4/4 z Langenthalu.
Napadli ma 2 možnosti čo môžu urobiť so #7101 :
1) prestavba a motorovú a bude sa používať na DŽ
2) prestavba na bufet
Reakcia na: Trolley #16:
Nemôže, museli by jej otočiť polaritu. Ale v prípade elektrifikácie trate Čermeľ – Alpinka by mohla jazdiť tam. Len je jednosmerná. Takže by ju museli prerobiť na obojsmernú.
Môže detská železnica po výmene podvozku s tou K2S jazdiť normálne po meste ako vlastná linka napr. H2 ako návoz na detskú železnicu?
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Asi preto, že hodnotilo veľa Alanov 381.
Reakcia na: Ttom #3:
#7104 bola už počas prevádzky najväčší šrot spomedzi všetkých K2S, takže by bolo skôr prekvapivé, keby ju postretol iný osud.
Reakcia na: Matej M #10:
Zaujímalo by ma, prečo ten príspevok má hodnotenie -7. EDIT: Už -9. Wow.
Reakcia na: Matej M #10:
Im šak oni si zadarmo nič nezaslúžia, stačí mi u nás v práci. Len piť kávu fajčiť nič nerobiť a nedajbože si dovolí človek ich upozorniť že po 3 hodinách sedenia by mohli začať robiť. Ale už ich dali vďaka bohu vyhodiť po sťažnosti kolegov.
Reakcia na: Matej M #10:
Ukrajina už tiež v poslednej dobe berie prevažne nízkopodlažné vozidlá, ktorých je teraz dostatok, keďže mnohé dopravné podniky sa ich už z dôvodu obmeny vozoparku zbavujú (pred 10 rokmi bola situácia ešte odlišná). Ďalšia vec je transport, ktorý stojí nemalé prostriedky a niekto to zaplatiť musí. A tých zvyšných vozidiel nakoniec veľa nezostalo (také 6706 alebo 8001 sú ako nepojazdné k ničomu), kedysi sa šrotovalo všetko rad za radom.
Neuvazovalo sa o darovani zvysnych vozidiel na UA?
Reakcia na: lostrail #8:
Neviem si predstaviť kam by som také monštrum dal, ale je to pekná predstava 😁
Reakcia na: Andrej #1:
Tak ten voz asi caka na teba 😉.
Reakcia na: Mhr1 #4:
Nepíš tu hlúposti. Lešenie trolejbus prakticky ani nezasiahlo, nebol tam ani škrabanec a trolejbus bol o dva dni opäť v premávke (svojho času boli 6621 a 6632 jedinými vypravovanými 15TrM, určite by von neposielali poškodený voz, keď sme v tom čase mali k dispozícii nové 31Tr). Stav vozidla však môže byť poznačený vekom, rozhodne má viac nabehané po GO ako mnohé iné 15TrM.
Pozeral som tú Slezskú dopravní s.r.o, no až na 1 voz, všetko zošrotovali. Takže to zjavne kupujú na vyťaženie náhradných dielov. Tušíte niekto, kto a na čo by mohol tie diely využiť? Čo z tých električiek je vlastne predajné a teda k úžitku? Kde by sa dala elektrovýzbroj alebo jej časti využiť?
Reakcia na: Andrej #1:
Nuž ale spadlo naň (6632) kedysi lešenie, neviem, či tam nie je nejaké skryté poškodenie...
a preco o 7104 nebol zaujem?
Fúha, zaujímaví kupci. Krásy Slovenska - voz na prezentačné účely? Detská železnica - super, možno sa zachová prvá K2S-ka, Zerrenpach sa podľa OR venuje prevažne hotelierstvu a gastro - tak tiež žeby prezentačný voz/ stánok? Tá Slezská dopravní asi skôr na náhradné diely pre iné vozidlá(?), ale aj tak dobre. No uvidíme, niektoré kusy môže čakať ešte zaujímavý osud.
Zaujimavé. Nevie niekto čo plánujú Košice so 7101? A prečo zrušili predaj 7105?

Každopádne, každého zošrotovného starého voza je obrovská škoda, takže super správa. Len škoda že nikto nekúpil 6632, ten voz mi vždy bol veľmi sympatický. 🙁