MHD má stáť, tak ako píšete – na ul. Železničnej, kde má byť 5 zastávok (viď. obr. 2).
Lenže tam sa podľa pôvodného návrhu 5 zastávok nezmestí a už vôbec nie kĺbových autobusov. Ale ako som už písal, táto pripomienka mala byť vyriešená predĺžením týchto stojísk, aby sa tam vošli 2 kĺbové a 2 krátke autobusy.
Taktiež má byť zrušené zábradlie a majú sa rozšíriť priechody pre chodcov.
Bežný obyvateľ, či návštevník tohto okresného a krajského mesta / v takom veľkomeste obyčajná ulica/ si ani len nevšimol, čo sa opäť udialo na trucrokovaní nášho pašu a spol. Jedine / okrem ešte dvoch poslancov/ si poslanec Mičega presadzoval / neviem , ale asi mal na to dôvody/ aby sa mesto touto novou zmluvou nezbavilo pozemkov, ktoré majú slúžiť práve na účel dopravy / mestská a prímestská/ a to tiež do budúcnosti. Mám z toho všetkého veľmi zlé pocity a čím ďalej , tým viac som presvedčený, že občan je až , až , až za piatimi dverami podivných zmlúv a podivných jednaní miestnej smotánky.
...toto je blbosť, aby sa opačne krútili autobusy MHD. Takto stoja na hrane k stanici. A teraz v tom cik-cak kde sa má zmestiť klbak? Je to riadna blbina. Pre mesto nevýhodná. Mal pokračovať spor, pretože odstúpením sa obnovilo vlastnícke právo mesta. A dnes pozemky majú inú hodnotu. Toto je riadna hovadina.
Podľa vizualizácie vyzerá, že sa v priestore súčasných nástupišť vytvorí opačna jednosmerka. Nástupišťa pod tými hlavnými prístreškami mi prídu krátke aj pre jedno najdlhšie vozidlo používané na MHD, nie to ešte pre prípad, že by sa pri nástupišti smerom do centra mesta stretli dve vozidlá.
Najlogickejšie mi teda príde najvzdialenejšie nástupište od staničnej budovy, ktoré vyzerá dostatočne dlhé aj na prípadne rozdelenie na viacero nástupišť na rôzne smery. V tom prípade mi príde blbé, že nástupištia, ktoré podľa mňa generujú najviac nástupov a výstupov za deň budú najvzdialenejšie od vlakov.
Taktiež verím, že z projektu vypustili tie nezmyselné zábradlia v obvode takmer celej stanice. V Trenčíne je podchod z nástupišť dost excentrický a toto zábradlie za mňa zbytočne predlžuje pešie vzdialenosti a prestupný čas medzi vlak-bus a opačne.
Každopádne predstaničný priestor už dlhodobo potrebuje modernizáciu a každá správa o modernizácii je potešujúca.
Tie som nevidel, ale viem, že #51 bola predaná do ČR ako historické vozidlo a #61 bol tuším zošrotovaný ešte pred zmenou dopravcu. Zvyšné 3 kusy neviem, ako skončili.
Aj ja mám nejaké návrhy.
1. Piaty klbak nikdy nevypravovať. Vo vozovni je velmi dôležitý. Mohol by slúžiť napríklad pre deti pri DOD alebo ako štúdium pri natáčaní klipov pre Trenčín mesto kultúry.
2. Spomaliť rýchlosť autobusov. To čakanie na každej zastávke po zavreti dverí 20-30 sekund by som dal minimálne na minutu. Predsa nedáme Juh - stanica pod 20 minut boze chráň.
Akože vozový park je fajn, máme nové pekné low cost SORky, ale vzťah k zlepšeniu MHD tu nie je. Ale v ostatných mestách je to podobne.
Odsledoval som si poslednú dobu MHD a zisťujem, že je treba:
- klbaky v poobednej špičke aj na 11, ideálne ten piaty
- poobedna špička by mala byť o 30 min dlhšie
- upraviť spoje na pravidelný 15 min interval (1+11, .
K navrhovanému riešeniu autobusovej stanice: Vyzerá to lepšie, ako som dúfal. Bolo by treba upraviť len pár drobností (pohyb cestujúcich, minimalizovanie zábradlia a na Železničnú ul. sa vmestia iba 4 zastávky). Inak by som bol za.
Z našej strany je realizovateľný návrh pripravený (ako písal kolega TomoSK) a už dlhodobo predložený na TSK, ťah je na strane zástupcov SAD.
BTW: k nočáku do Bánoviec n/B len spomeniem, že pravidelne sledujeme fyzicky na zastávkach v TN nástupy a napríklad pred Vianocami mal 25 cestujúcich, dvojciferné číslo nie je výnimočné ani po Novom roku (a to máme aktuálne asi najslabšiu sezónu pre nočné spoje). Ani raz sme pri pozorovaní nazaznamenali problémových cestujúcich, čo za nás jednoznačne hovorí v prospech zavedenia nočného spoja aj do Dubnice n/V, čím by sa obslúžila najvýznamnejšia mestská aglomerácia v TSK.
PtrkHrnk