Ejha, už sa tu kadečo naznačuje, takže prispejem tiež takto z môjho gauču:
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - AS - Štefánikova - Pred Poľom - Sihoť IV 20/30/60
2 Nozdrkovce - Noviny - zadná brána nemocnice (podmienka tejto zastávky pre trasu, inak to nemá zmysel - potom radšej Električná ul.) - Hasičská - AS - Sihoť I - IV 30/60/120
4 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Hasičská - Sihoť I - IV - Opatová 30/60/60
5 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - Hasičská - AS 30/30/60
6 Sihoť IV - I - AS - Hasičská - Zlatovská - priem. park 30/60/120
7 Juh II - Soblahovská - Zlatovská - priem. park 30/60/-
8 Juh II - Soblahovská - Hasičská - Sihoť I - IV 20/30/60
11 Juh I - Inovecká - nemocnica - Hasičská - AS - Štefánikova - Kubra - Kubrica (na linke môžu byť aj spoje Juh - Kubra vo vybrané časy) 30/60/60
17 Juh II - Dlhé Hony - Biskupice - priem. park - Zlatovská (tu slučka okolo Kvetnej cez Staničnú a naspäť - špičkové spoje, prípadne cez pracovné dni podľa potreby)
24 Sihoť IV - AS - Hasičská - nemocnica - Belá: do 12:00 60min, potom 30min do 19:00
25 Juh II - Soblahovská - nemocnica - Belá 60 celodenne
26 Belá - nemocnica - Zlatovská - Staničná - Istebník - Zlatovce - Záblatie
28 Juh III - Soblahovská - Hasičská - Hodžova (aj podchod na AS) - Sihoť III - Pred Poľom - Štefánikova, Pod Sokolice (otočí sa na kruháči a potom pôjde späť cez Sihoť, čím získa stará Sihoť spojenie s MAXom a tamojšou štvrťou, oblasťou Pod Sokolíc) 30/60/60
Nové zastávky: Električná, Kaufland (obojsmerne, prechod v rámci svetelnej križovatky - obsluha pre časť Biskupíc miesto linky 2), Brnianska, LIDL (niekde pri kruháči Brnianska x Bratislavská), Brnianska, Záblatie (pred kruháčom Hanzlíkovská x Brnianska), Jesenského, nemocnica (pri zadnej bráne, ak má 2 chodiť podjazdom), Pred Poľom (smer Sihoť IV), Sihoť III (smer Pred Poľom), Ku štvrtiam (smer centrum)
Zrušenie zastávok: Inovecká (nahradí nová Ku štvrtiam),
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - AS - Štefánikova - Pred Poľom - Sihoť IV 20/30/60
2 Nozdrkovce - Noviny - zadná brána nemocnice (podmienka tejto zastávky pre trasu, inak to nemá zmysel - potom radšej Električná ul.) - Hasičská - AS - Sihoť I - IV 30/60/120
4 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Hasičská - Sihoť I - IV - Opatová 30/60/60
5 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Istebník - Hasičská - AS 30/30/60
6 Sihoť IV - I - AS - Hasičská - Zlatovská - priem. park 30/60/120
7 Juh II - Soblahovská - Zlatovská - priem. park 30/60/-
8 Juh II - Soblahovská - Hasičská - Sihoť I - IV 20/30/60
11 Juh I - Inovecká - nemocnica - Hasičská - AS - Štefánikova - Kubra - Kubrica (na linke môžu byť aj spoje Juh - Kubra vo vybrané časy) 30/60/60
17 Juh II - Dlhé Hony - Biskupice - priem. park - Zlatovská (tu slučka okolo Kvetnej cez Staničnú a naspäť - špičkové spoje, prípadne cez pracovné dni podľa potreby)
24 Sihoť IV - AS - Hasičská - nemocnica - Belá: do 12:00 60min, potom 30min do 19:00
25 Juh II - Soblahovská - nemocnica - Belá 60 celodenne
26 Belá - nemocnica - Zlatovská - Staničná - Istebník - Zlatovce - Záblatie
28 Juh III - Soblahovská - Hasičská - Hodžova (aj podchod na AS) - Sihoť III - Pred Poľom - Štefánikova, Pod Sokolice (otočí sa na kruháči a potom pôjde späť cez Sihoť, čím získa stará Sihoť spojenie s MAXom a tamojšou štvrťou, oblasťou Pod Sokolíc) 30/60/60
Nové zastávky: Električná, Kaufland (obojsmerne, prechod v rámci svetelnej križovatky - obsluha pre časť Biskupíc miesto linky 2), Brnianska, LIDL (niekde pri kruháči Brnianska x Bratislavská), Brnianska, Záblatie (pred kruháčom Hanzlíkovská x Brnianska), Jesenského, nemocnica (pri zadnej bráne, ak má 2 chodiť podjazdom), Pred Poľom (smer Sihoť IV), Sihoť III (smer Pred Poľom), Ku štvrtiam (smer centrum)
Zrušenie zastávok: Inovecká (nahradí nová Ku štvrtiam),
Michal Mazánik
So všetkým rešpektom k vašej dlhodobej angažovanosti ohľadom MHD Trenčín sa mi žiada povedať, že vaše presvedčenie o tom, že niekde existuje silný prepravný prúd, v porovnaní s dátami nie je dostatočne silným argumentom. A prevádzkovať priamu linku len z presvedčenia, to by bol trošku drahý špás z verejných financií, nemyslíte? Ja sám som bol pár rokov dozadu o mnohých veciach ohľadom MHD Trenčín presvedčený, ale dáta ukázali opak a rešpektujem to.
Kilometre, ktoré sa dajú ušetriť skrátením linky 28, naďalej takpovediac zostanú na Východnej ulici a zaplatí sa z nich skrátenie intervalu v rannej špičke, cez obed a večerná obsluha, ktorá dnes neexistuje. Rovnako tak o spoje nepríde ani Sihoť, pretože namiesto linky 28 sa posilnia iné linky, aj medzi Juhom I, II a Sihoťou.
Pri limitovanom objeme verejných financií, a teda aj kilometrov, skrátka nevyhnutne stojíme pred voľbou z dvoch možností:
a) Zabezpečíme priame spojenie odvšadiaľ-všade, avšak s dlhším intervalom a skorším ukončením premávky.
b) Zabezpečíme primerane krátky interval a celodennú obsluhu veľkého sídliska za cenu, že menšia skupina cestujúcich si bude musieť prestúpiť.
Nikto nejde rozdeľovať linky typu 1, 3, 6, 7, 8 alebo 24, ale pokúšame sa nastaviť nejaký rozumný balans, ktorý zachová najdôležitejšie priame spojenia, ale zároveň vytvorí priestor pre skrátenie intervalov pri súčasnom zachovaní ekonomickej udržateľnosti prevádzky MHD.
Čo sa týka spracovateľa novej koncepcie, informácie sú dostupné na webe mesta Trenčín.
Čo sa týka prezentácie celej koncepcie, ideme v nasledovnom postupe: Prezentácia koncepcie poslancom > Prezentácia koncepcie verejnosti > Zverejnenie návrhu CP > Zozbieranie pripomienok > Zapracovanie relevantných pripomienok > Schválenie novej koncepcie > Spustenie skúšobnej prevádzky. Aktuálne sme medzi prvým a druhým krokom.