Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #13256:
Neostáva mi nič iné ako súhlasiť s týmto názorom draxtera. Je iba otázne, či sa má človek pri takýchto odpovediach mesta / hovorkyňa/
- smiať
- hromžiť
- prestať platiť dane a poplatky
- ísť manifestovať
či čo? Nuž niekto si už zvykol na takéto odpovede , iný stále nie. Veď vedenie mesta iba vyplakáva , že nie sú peniaze, nie je to , či ono. Hlavne, že sa o viac ako 150% zvýšilo parkovné /karty/. A opäť dtto , čo píšem hore, mám sa smiať atd. Nie toto nie je v poriadku, je potrebné to nazvať presne - je to neporiadok.
Dovetok - možno naozaj nevedia , kto spracováva nový CP, kedy bude predstavený a koľko zaň mesto vysolí - čudujete sa? Ja dnes už veru nie. 😥
Téma: Mobilita

Prosím kto spracováva nový CP MHD? Kedy bude predstavený na pripomienky verejnosti? Čo to stojí mesto?

Odpoved:
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 4.8.2023

Prosíme o trpezlivosť. Aktuálne návrh cestovného poriadku pripomienkujú dopravca i odborné útvary MsÚ Trenčín.

- to akože nevedia čítať či je dôvodom neodpovedania na väčšinu otázky nejaká levárna. Odporúčam použiť zákon č. 211/2000 a otázku im preposlať. Odpoveď do 8 pracovných dní musí prísť.
Reakcia na: henko151 #13246:
Tak som si to poriadne prečítal (znovu) 😃 a moje postrehy:
- áno, linka 5 je takým "zmetek", ale kým sa otoč v Zlatovciach neurobí, ťažko niečo vymyslieť.
- 23 je veľmi slabá, pre Juh III je to len po stanicu málo, preto navrhujem predĺžiť. Porovnaj vyťaženosť 23 a 28, jednoznačne je 28 obľúbená a ešte k tomu na oboch koncoch má panelákové sídliská s možnosťou rastu. 23 v súčasnej podobe je plytvanie kilometrami. Nesúhlasím s tvojím návrhom.
- linka 1 by po tejto zmene bola komplet kĺbová a nosná spolu s 8. Dokonale preložiť obe linky a máme super koncept.
- linka 2/12 je tiež na také posilnenie asi nereálna, max. 20/60/60
- linka 24 musí nastúpiť na 30 min, tam to je už počtom jasné

Určite linka 3 má potenciál, musí ísť ale na Juh I, kde vhodne doplní 4 a 11 na interval 20 min cez víkend.

Výmena 2 a 1 na Sihoti bude znamenať práve rovnomernú vyťaženosť kĺbakov, lebo pôjdu cez Sihoť III, IV ale aj okolo panelákov Pred Poľom, okolo MAX-u a pre koniec sídliska konečne aj normálne spojenie so stanicou večer.

Nosné linky budú 1,3,6,8,11,7/17,24. Zvyšok doplnky (2,4,22,25,27,28). Nočná linka: buď predĺženie premávky alebo N1/8
Reakcia na: S499.1023 #13253:
áno, pokiaľ ja mám správne info, tak je to tak
Reakcia na: draxter #13252:
6+1 je 6 dopredu + spiatočka, nie? Alebo 6 + blokovanie meniča?
Reakcia na: MinoSUN-55 #13251:
6+1, a teda sa to píše že 6 stupňova
V popise autobusov je písaná 6-stupňová automatická prevodovka, ale ja som napočítal až 7 stupňov. Mýlim sa?
Reakcia na: Viko #13249:
Ďakujem pekne za odpoveď, skúsenosti opäť napíšem. 😃
Reakcia na: pešiak #13248:
V prednej časti vozidla je taká okrúhla vec, volá sa volant. Za volantom sedí taká osoba, ktorá sa volá vodič a dokázala by ti s oboma situáciami pomôcť.
Z iného súdka.
Ako používateľ MHD sa tu chcem popýtať pánov pôsobiacich v problematike trenčianskej MHD. Nie veľmi dávno dozadu som sa cítil v peknom autobuse ako návštevník smetiska v Trenčíne. Dámy sediace predo mnou a zároveň si držiac svoje nošteky mi svorne ukazovali na tchora pred nimi. Význam slova hádam každý racionálny človek pochopil. Cestujúci, ktorý svojim zvláštnym odorom znepríjemnil klímu v MHD - teda jasne povedané asociál porušil prepravný poriadok / alebo ako sa to volá/. Otázne je a teda sa spytujem čo má robiť cestujúci?
Ako druhý postreh v jednom dni je, že slniečko sa rozsvietilo a teploty začali stúpať, aj v MHD Trenčín, teda v autobusoch. V snahe ochladenia, ale aj prísunu čerstvého vzduchu, pretože klimatizácia autobusu nebola spustená / je možné , že autobus ňou nedisponuje / som chcel otvoriť okienko.No bolo zablokované - zaistené proti otvoreniu. Tak sa teda opäť spytujem - prečo nezapája pán vodič klímu, resp. prečo sú uzamknuté okienka?
Reakcia na: 810zssk #13245:
Áno, s tým súhlasím, že súčasne ukončovanie premávky je dosť skoré a v podstate takmer všade končí premávky rozvozom ľudí z poobednej.

Ale vo veľa mestách sa ani nemajú odkiaľ zobrať tí ľudia (okrem piatku a víkendu, kedy bývajú podniky dlhšie ako do 22), ktorí by MHD využili, keďže aj ZSSK zvykne končiť dosť skoro napr. Leopoldov - Nitry posledný vlak o 21:07 je podľa mňa skoro.
Reakcia na: draxter #13244:
Ten Priemyselný park som nejak prehliadol, ale to by teda stačili nejaké účelové spoje na 6, 14 a 22 (teda, ak väčšina firiem v tom čase strieda zmeny), to by šlo vyriešiť aj linkou 5.

V súčasnom vedení pre mňa linka 5 postráda zmysel, premáva len v PD, raz za hodinu a je takmer totožná so 7/17 (áno na Juhu končí inde, ale ak sa človek netrafí do jej odchodu, tak aj tak musí ísť na Saratovskú s prestupom). Ak by sme chceli teda odlíšiť spoje idúce cez Vinohrady od linky 7, tak linka 5 mi príde ako ideálny adept.

Za mňa osobne mať radšej celodennú premávku linky 23, ako všetky spoje linky 23 predĺžiť na Sihoť. Sihoť -> Juh sa oplatí viac ísť s 8, Sihoť -> Stanica by som riešil skôr posilnenenou 24kou, Sihoť -> Nemocnica je v súčasnom linkovom vedení tiež dostatočne pokryté (dokonca by som subjektívne povedal, že na zastávku Nemocnica je jednoduchšie sa dostať zo Sihote ako z Juhu).

Čiže, linku 1 by si si predstavoval ako ...Pred poľom - Ivana Krasku - Sihoť IV? Neznie to zle, skrátilo by to spojenie Juhu s MAXom a novým Kauflandom. Momentálne je to nákupné centrum kilometricky blízko, ale MHD tam treba ísť s prestupom a pešo je to vzhľadom na nutnosť prekonať železnicu tiež komplikovanejšie.

Áno súhlasím, Sihoť najviac trpí tým, že tam jazdia 6 z 7 liniek, ktoré majú čas premávky do +/- 20. hodiny. Práve preto by som tam chcel vidieť skôr menej liniek, ale s dobrým intervalom počas celého dňa.

Moja osobná prestava by bola:
L1 - do presného taktu s linkou 11, teda ak by aj v sedle mala 2 spoje za hodinu, tak radšej 20/40 interval, a do tej diery vkladať 11ku.
L2/12 - rozšíriť premávku na 5-22, každý druhý spoj Nozdrkovce/Noviny, interval 30/60
L3 - nosná linka Juh - za mosty, z Rybárov prekladať odchody so 6
L4 - vzhľadom na rozsah premávky prímesta a vlakov mi príde v súčasnom variante pohode, maximálne upraviť časové polohy, aby boli na Sihoti nejak rozumne v takte
L5 - ak zachovať, tak len spomínané účelové spoje
L6 - nosná linka Sihoť - za mosty, 5-22 v plnej trase
L7/17 - prídu mi v pohode, možno sa pohrať z prestupmi zo/na 6 v okrajových časoch/víkend (vďaka tomu by bolo spojenie Rybáre - centrum - Juh aj v druhej časovej polohe v hodine)
L8 - vylepšiť preklady a interval, hlavne v spomínaných okrajových časoch dňa
L11 - prehodiť časové polohy na +/- :00 z Kubrice. Boli by prípoje na vlaky, zároveň by sa nemusela ráno meniť časová poloha spojov.
L13 - zrušiť
L23 - premávka 5-22, interval 30/60
L24 - zbaviť sa intervalu 40.
L25 - buď zrýchliť jej trasu vynechaním zachádzky k Dolnému Šiancu alebo ju dať do takej časovej polohy, aby na Nemocnici vychádzali prestupy na hrane 11 (vylepšenie spojenia Laugo - Centrum). Zároveň teda, aby nepremávala tesne pred/za 24, ale bola niekde rozumne v strede intervalu.
L27 - zrušiť
L28 - zrušiť
L31 - zrušiť
Reakcia na: henko151 #13243:
Jedna vec je či je v TN potrebná plnohodnotná nočná doprava, to je na debatu. Ale ak neexistuje, tak by celkom jednoznačne mali aspoň vybrané denné linky končiť v normálnom európskom štandarde, teda medzi 0:00 a 1:00. To platí aj pre mnohé iné slovenské krajské mestá.

V prípade TN si konkrétne viem predstaviť že by premávka končila nejakým hromadným odchodom zo stanice o 0:30 (v nadväznosti na R Zemplín).
Reakcia na: henko151 #13242:
Kubrá - ide len o dve zastávky, kde je zbytočné aby jazdil prázdny kĺbak, ktorý chýba na Sihoti. Iste, chce to poriešiť večer systematicky, nielen skopírovať CP (tak ako v roku 2002 pri zmene 8 za 18 a 1 za 11 na Juhu).
Linku 13 ani ja nechcem držať, preto som navrhol posilniť 27. Jednak aj ľudia od Istebníka, Vinohradov či Zlatoviec pracujú v priem.parku a spojenie nemajú. Takže niečo tam jazdiť musí, ale kľudne daj lepší nápad.
28 jazdí na Sihoť od roku 2006, kedy vznikla, čo to je za otázku? Je to veľmi dobre využívaná linka ako na Juhu tak na Sihoti. Predstavuje i spojenie so stanicou. Zato pozri na 23, vozí vzduch, lebo ide "len" na stanicu.
Sihoť: skoro ráno a neskoro večer je nie dobre, po 21:00 prišla o 2/3 spojov. Ak nejde 8 a 24 (čo idú skoro po sebe), tak potom nič.
Reakcia na: PtrkHrnk #13241:
Investovať do nočákov v dobe, kedy ani napríklad Noviny stále nemajú normálnu obslužnosť mi príde absolutne neefektívne.

S lacnými taxíkmi sa žiaľ ťažšie konkuruje a z mojej osobnej skúsenosti mám pocit, že v noci to v TN žije iba v piatok a sobotu a aj to do 1:00, výnimočne maximálne do 2:00.
Reakcia na: draxter #13240:
Len pár otázok ma k tomuto linkovému vedeniu napadlo:
Nebude Kubrá dosť poddimenzovaná oproti súčasnému stavu? Ak by sa 1 vymenila s 2/12 bez akéhokoľvek posilnenia, tak po 19 je Kubrá odkázaná len 11. Cez víkend by to taktiež boli len také náhodné výstrely pomedzi 11ku.

Naopak Sihoť by so súčasnými intervalmi liniek mala snáď viac spojov za hodinu ako vetva na Gen.Svobodu.

Má zmysel udržovať linku 13 a 27, ak chceme atraktívnu 3/6? Tie vzkm by sa dali kľudne investovať do viac spojov na 3/6 prípadne aj na 24 (tá 40-minútovka je hrozná a kazí možnosť rovnakých prestupov na iné linky každú hodinu) a CP nastaviť tak, aby na/z 24 vychádzali pohodlné prestupy. Vo výsledku by bolo možné docieliť atraktívne spojenie Zámostia a Lauga počas celého dňa, nie len zopárkrát cez víkend.

28 by mala aký zmysel na Sihoti? Podľa mňa aj dnes je to ďalšie zbytočné málo jazdiace spojenie, do ktorého sa obyvateľ Východnej musí trafiť.

Opäť by stačilo linku 23 (+spoje z 28 na ňu preniesť) napasovať tak, aby mala pohodlný prípoj na 6ku a zvyšne vzkm z 28 (Sihoť -> Stanica)by sa podľa mňa dali použiť napríklad na predĺženie premávky linky.

Sihoť podľa mňa nemá až tak problém s počtom spojov (možno v okrajových časoch dňa má zmysel sa aj o počte baviť), ako skôr zlom rozložení spojov, kedy idú 2-3 autobusy v pár minútových rozostupoch a následne ostane diera aj na 15 min.
Reakcia na: draxter #13240:
Čo téma rozšírenia nočnej prevádzky na viacero liniek? Pravdepodobne je to vec ďalekej budúcnosti, ale nikdy nebude na škodu nejaká predstava...
Napr. linky N1, N2 a N6 približne v trase dnešných denných liniek, s prestupným uzlom na stanici.
K úvahám o zmenách CP sa zase vrátim:
- chcelo by to pri nasadení kĺbových vozidiel jasne zadefinovať, že v dni, keď bude hokej je potrené, aby na linke 8 jazdili aj pred hokejom a aj na spojoch po ňom (kľudne v tie dni aj do konca turnusu). Ukázalo sa ako výborný ťah znovuzavedenie posiláku na linke 8. Dokonca si myslím, že by sa uživil aj druhý expresný - rovno na Juh.

Zámostie treba už konečne poriešiť, lebo to "provizórium" od otvorenia nového mosta tu je už skoro 10 rokov. Jasne treba vytvoriť nosnú linku pre nové štvrte a západú časť mesta:
- linka 3 s intervalom 30/60/60 a presmerovaná na Juh I
- linka 6 s intervalom 30/60/60 s vytvorenou zastávkou v Zlatovvciach pred kruháčom a bez potreby krúženia okolo Detského Mestečka (možno len školské spoje)
- linka 5: skrátiť po priemyselný park, víkendové spoje prevezme 3

Linkovanie:
1 zmena na Severnom konci: Sihoť miesto Kubrej
2 zmena na Severnom konci: Kubrá miesto Sihote, zvážiť presmerovanie cez Karpatakú, posilniť o vybrané spoje 12
3 zmena na Juh I
4 bez zmeny
5 len Juh - Zlatovská - priem. park (prípadne presmerovať po Bratislavskej)
6 bez zachádzky okolo Detského mestečka
7 bez zmeny
8 bez zmeny
11 bez zmeny
17 bez zmeny
22 predĺženie Pod Sokolice
24 bez zmeny
25 bez zmeny
27 posilnená o spoje linky 13, zachádzka do priem. parku
28 bez zmeny, posilnená o spoje linky 23
32 dušičková linka
50 v poslednej trase pred zrušením
Reakcia na: Michal Mazánik #13237:
K platbe bankovou kartou; k tej efektivite treba prirátať aj možnosť výpadku terminálu. Tento rok sa mi to stalo dvakrát, obaja vodiči trocha odlišný prístup, keďže zakúpenie lístka je vecou cestujúceho. Takže cestujúci buď bude cestovať načierno (výpadok tržieb) alebo cestujúcemu aj dopravcovi vzniknú náklady na reklamáciu.
Reakcia na: Michal Mazánik #13237:
LED informačné panely majú zmysel na frekventovaných zastávkach a pokiaľ sa nemýlim boli súčasťou obstarávania. A ak majú byť na každej zastávke tak potom som názoru že tou päť cifernou sumou by som rozšíril platbu kartou. A áno appka je super, ale dodnes si tam nemôžem kúpiť najlacnejši jednorazový lístok. A mne sa fakt nechce stále spomaľovať už aj tak spomalené nastupovanie prednými dverami.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.