Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na webe ZSSK je zverejnený návrh grafikonu vlakovej dopravy 2023/2024:
https://www.zssk.sk/cestovny-poriadok/

Jednou zo zmien je o pol hodinu skorší odchod nočného R 615 Zemplín BA - HE na 23:53. To už sa dá využiť posledný spoj linky 22 o jedenástej v noci a na stanici byť "len" s polhodinovým predstihom.
Reakcia na: PtrkHrnk #13259:
Termín je zase posunutý, tentoraz do 18.09.2023...
V súvislosti so zverejnenými zmenami od 1.9.2023 sa chcem spýtať, ako to vyzerá s otočom v Zlatovciach? Zmeny prezentované od začiatku školského roka sú logické, ale len kozmetické súvisiace s priestorovými záležitosťami.
K linke 22: tu sa ukazuje potreba nočnej linky, pretože vlaky do TN prichádzajú aj neskoro večer a v noci, tak ako si našli tieto spoje cestujúcich, našli by si aj iné, ak by sa zaviedli.
Linka 50 by mala prevziať nielen posledné spoje linky 22, ale aj nadväznosť na:
nedeľný R17716 s príchodom/odchodom 22:42/22.44
pondelkový EX11621 01:15/1:18
nedeľný R717 23:20
celotýždenne REX1749 23:51
celotýždenne R615 00:23/00:25
celotýždenne R614 4:03/4:06
celotýždenne REX -/03:39
Prepáčte za off-topic, ale termín ukončenia obstarávania na dopravcu prímestskej autobusovej dopravy sa opäť posunul, tentoraz do 11.09. (začatie prevádzky má byť 31.10.).
Veľmi rýchlo sa tak blíži scenár z Bratislavského kraja. Myslím si, že v tejto situácii bude lepšie, keď vyhrajú SAD Trenčín a SAD Prievidza a prinajhoršom sa budeme X mesiacov voziť na starých autobusoch. Lepšie ako na žiadnych...
Náhodný objav - možno niekto z miestnych bude mať záujem, je tam viacero liniek v ponuke:
https://aukro.cz/cedule-mhd-trencin-7043620405
Reakcia na: draxter #13256:
Neostáva mi nič iné ako súhlasiť s týmto názorom draxtera. Je iba otázne, či sa má človek pri takýchto odpovediach mesta / hovorkyňa/
- smiať
- hromžiť
- prestať platiť dane a poplatky
- ísť manifestovať
či čo? Nuž niekto si už zvykol na takéto odpovede , iný stále nie. Veď vedenie mesta iba vyplakáva , že nie sú peniaze, nie je to , či ono. Hlavne, že sa o viac ako 150% zvýšilo parkovné /karty/. A opäť dtto , čo píšem hore, mám sa smiať atd. Nie toto nie je v poriadku, je potrebné to nazvať presne - je to neporiadok.
Dovetok - možno naozaj nevedia , kto spracováva nový CP, kedy bude predstavený a koľko zaň mesto vysolí - čudujete sa? Ja dnes už veru nie. 😥
Téma: Mobilita

Prosím kto spracováva nový CP MHD? Kedy bude predstavený na pripomienky verejnosti? Čo to stojí mesto?

Odpoved:
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 4.8.2023

Prosíme o trpezlivosť. Aktuálne návrh cestovného poriadku pripomienkujú dopravca i odborné útvary MsÚ Trenčín.

- to akože nevedia čítať či je dôvodom neodpovedania na väčšinu otázky nejaká levárna. Odporúčam použiť zákon č. 211/2000 a otázku im preposlať. Odpoveď do 8 pracovných dní musí prísť.
Reakcia na: henko151 #13246:
Tak som si to poriadne prečítal (znovu) 😃 a moje postrehy:
- áno, linka 5 je takým "zmetek", ale kým sa otoč v Zlatovciach neurobí, ťažko niečo vymyslieť.
- 23 je veľmi slabá, pre Juh III je to len po stanicu málo, preto navrhujem predĺžiť. Porovnaj vyťaženosť 23 a 28, jednoznačne je 28 obľúbená a ešte k tomu na oboch koncoch má panelákové sídliská s možnosťou rastu. 23 v súčasnej podobe je plytvanie kilometrami. Nesúhlasím s tvojím návrhom.
- linka 1 by po tejto zmene bola komplet kĺbová a nosná spolu s 8. Dokonale preložiť obe linky a máme super koncept.
- linka 2/12 je tiež na také posilnenie asi nereálna, max. 20/60/60
- linka 24 musí nastúpiť na 30 min, tam to je už počtom jasné

Určite linka 3 má potenciál, musí ísť ale na Juh I, kde vhodne doplní 4 a 11 na interval 20 min cez víkend.

Výmena 2 a 1 na Sihoti bude znamenať práve rovnomernú vyťaženosť kĺbakov, lebo pôjdu cez Sihoť III, IV ale aj okolo panelákov Pred Poľom, okolo MAX-u a pre koniec sídliska konečne aj normálne spojenie so stanicou večer.

Nosné linky budú 1,3,6,8,11,7/17,24. Zvyšok doplnky (2,4,22,25,27,28). Nočná linka: buď predĺženie premávky alebo N1/8
Reakcia na: S499.1023 #13253:
áno, pokiaľ ja mám správne info, tak je to tak
Reakcia na: draxter #13252:
6+1 je 6 dopredu + spiatočka, nie? Alebo 6 + blokovanie meniča?
Reakcia na: MinoSUN-55 #13251:
6+1, a teda sa to píše že 6 stupňova
V popise autobusov je písaná 6-stupňová automatická prevodovka, ale ja som napočítal až 7 stupňov. Mýlim sa?
Reakcia na: Viko #13249:
Ďakujem pekne za odpoveď, skúsenosti opäť napíšem. 😃
Reakcia na: pešiak #13248:
V prednej časti vozidla je taká okrúhla vec, volá sa volant. Za volantom sedí taká osoba, ktorá sa volá vodič a dokázala by ti s oboma situáciami pomôcť.
Z iného súdka.
Ako používateľ MHD sa tu chcem popýtať pánov pôsobiacich v problematike trenčianskej MHD. Nie veľmi dávno dozadu som sa cítil v peknom autobuse ako návštevník smetiska v Trenčíne. Dámy sediace predo mnou a zároveň si držiac svoje nošteky mi svorne ukazovali na tchora pred nimi. Význam slova hádam každý racionálny človek pochopil. Cestujúci, ktorý svojim zvláštnym odorom znepríjemnil klímu v MHD - teda jasne povedané asociál porušil prepravný poriadok / alebo ako sa to volá/. Otázne je a teda sa spytujem čo má robiť cestujúci?
Ako druhý postreh v jednom dni je, že slniečko sa rozsvietilo a teploty začali stúpať, aj v MHD Trenčín, teda v autobusoch. V snahe ochladenia, ale aj prísunu čerstvého vzduchu, pretože klimatizácia autobusu nebola spustená / je možné , že autobus ňou nedisponuje / som chcel otvoriť okienko.No bolo zablokované - zaistené proti otvoreniu. Tak sa teda opäť spytujem - prečo nezapája pán vodič klímu, resp. prečo sú uzamknuté okienka?
Reakcia na: 810zssk #13245:
Áno, s tým súhlasím, že súčasne ukončovanie premávky je dosť skoré a v podstate takmer všade končí premávky rozvozom ľudí z poobednej.

Ale vo veľa mestách sa ani nemajú odkiaľ zobrať tí ľudia (okrem piatku a víkendu, kedy bývajú podniky dlhšie ako do 22), ktorí by MHD využili, keďže aj ZSSK zvykne končiť dosť skoro napr. Leopoldov - Nitry posledný vlak o 21:07 je podľa mňa skoro.
Reakcia na: draxter #13244:
Ten Priemyselný park som nejak prehliadol, ale to by teda stačili nejaké účelové spoje na 6, 14 a 22 (teda, ak väčšina firiem v tom čase strieda zmeny), to by šlo vyriešiť aj linkou 5.

V súčasnom vedení pre mňa linka 5 postráda zmysel, premáva len v PD, raz za hodinu a je takmer totožná so 7/17 (áno na Juhu končí inde, ale ak sa človek netrafí do jej odchodu, tak aj tak musí ísť na Saratovskú s prestupom). Ak by sme chceli teda odlíšiť spoje idúce cez Vinohrady od linky 7, tak linka 5 mi príde ako ideálny adept.

Za mňa osobne mať radšej celodennú premávku linky 23, ako všetky spoje linky 23 predĺžiť na Sihoť. Sihoť -> Juh sa oplatí viac ísť s 8, Sihoť -> Stanica by som riešil skôr posilnenenou 24kou, Sihoť -> Nemocnica je v súčasnom linkovom vedení tiež dostatočne pokryté (dokonca by som subjektívne povedal, že na zastávku Nemocnica je jednoduchšie sa dostať zo Sihote ako z Juhu).

Čiže, linku 1 by si si predstavoval ako ...Pred poľom - Ivana Krasku - Sihoť IV? Neznie to zle, skrátilo by to spojenie Juhu s MAXom a novým Kauflandom. Momentálne je to nákupné centrum kilometricky blízko, ale MHD tam treba ísť s prestupom a pešo je to vzhľadom na nutnosť prekonať železnicu tiež komplikovanejšie.

Áno súhlasím, Sihoť najviac trpí tým, že tam jazdia 6 z 7 liniek, ktoré majú čas premávky do +/- 20. hodiny. Práve preto by som tam chcel vidieť skôr menej liniek, ale s dobrým intervalom počas celého dňa.

Moja osobná prestava by bola:
L1 - do presného taktu s linkou 11, teda ak by aj v sedle mala 2 spoje za hodinu, tak radšej 20/40 interval, a do tej diery vkladať 11ku.
L2/12 - rozšíriť premávku na 5-22, každý druhý spoj Nozdrkovce/Noviny, interval 30/60
L3 - nosná linka Juh - za mosty, z Rybárov prekladať odchody so 6
L4 - vzhľadom na rozsah premávky prímesta a vlakov mi príde v súčasnom variante pohode, maximálne upraviť časové polohy, aby boli na Sihoti nejak rozumne v takte
L5 - ak zachovať, tak len spomínané účelové spoje
L6 - nosná linka Sihoť - za mosty, 5-22 v plnej trase
L7/17 - prídu mi v pohode, možno sa pohrať z prestupmi zo/na 6 v okrajových časoch/víkend (vďaka tomu by bolo spojenie Rybáre - centrum - Juh aj v druhej časovej polohe v hodine)
L8 - vylepšiť preklady a interval, hlavne v spomínaných okrajových časoch dňa
L11 - prehodiť časové polohy na +/- :00 z Kubrice. Boli by prípoje na vlaky, zároveň by sa nemusela ráno meniť časová poloha spojov.
L13 - zrušiť
L23 - premávka 5-22, interval 30/60
L24 - zbaviť sa intervalu 40.
L25 - buď zrýchliť jej trasu vynechaním zachádzky k Dolnému Šiancu alebo ju dať do takej časovej polohy, aby na Nemocnici vychádzali prestupy na hrane 11 (vylepšenie spojenia Laugo - Centrum). Zároveň teda, aby nepremávala tesne pred/za 24, ale bola niekde rozumne v strede intervalu.
L27 - zrušiť
L28 - zrušiť
L31 - zrušiť
Reakcia na: henko151 #13243:
Jedna vec je či je v TN potrebná plnohodnotná nočná doprava, to je na debatu. Ale ak neexistuje, tak by celkom jednoznačne mali aspoň vybrané denné linky končiť v normálnom európskom štandarde, teda medzi 0:00 a 1:00. To platí aj pre mnohé iné slovenské krajské mestá.

V prípade TN si konkrétne viem predstaviť že by premávka končila nejakým hromadným odchodom zo stanice o 0:30 (v nadväznosti na R Zemplín).
Reakcia na: henko151 #13242:
Kubrá - ide len o dve zastávky, kde je zbytočné aby jazdil prázdny kĺbak, ktorý chýba na Sihoti. Iste, chce to poriešiť večer systematicky, nielen skopírovať CP (tak ako v roku 2002 pri zmene 8 za 18 a 1 za 11 na Juhu).
Linku 13 ani ja nechcem držať, preto som navrhol posilniť 27. Jednak aj ľudia od Istebníka, Vinohradov či Zlatoviec pracujú v priem.parku a spojenie nemajú. Takže niečo tam jazdiť musí, ale kľudne daj lepší nápad.
28 jazdí na Sihoť od roku 2006, kedy vznikla, čo to je za otázku? Je to veľmi dobre využívaná linka ako na Juhu tak na Sihoti. Predstavuje i spojenie so stanicou. Zato pozri na 23, vozí vzduch, lebo ide "len" na stanicu.
Sihoť: skoro ráno a neskoro večer je nie dobre, po 21:00 prišla o 2/3 spojov. Ak nejde 8 a 24 (čo idú skoro po sebe), tak potom nič.
Reakcia na: PtrkHrnk #13241:
Investovať do nočákov v dobe, kedy ani napríklad Noviny stále nemajú normálnu obslužnosť mi príde absolutne neefektívne.

S lacnými taxíkmi sa žiaľ ťažšie konkuruje a z mojej osobnej skúsenosti mám pocit, že v noci to v TN žije iba v piatok a sobotu a aj to do 1:00, výnimočne maximálne do 2:00.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.