Nové kĺbové trolejbusy sa postupne zaraďujú do premávky

Nové trolejbusy dodané v minulom roku vyrážajú do ulíc voziť cestujúcich.

Bratislavský dopravný podnik od 18. januára 2024 začal postupne zaraďovať do pravidelnej premávky s cestujúcimi dlhoočakávané nové kĺbové trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris a Škoda-Solaris Trollino 24. Trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris boli v prvý deň nasadené na linky 40 a 42, dvojkĺbový trolejbus sa objavil na linke 71.

Zároveň na týchto trolejbusoch aj naďalej prebieha zaškoľovanie vodičov podľa personálnych možností podniku. So zvyšujúcim sa počtom zaškolených vodičov môžme očakávať postupne viac nových trolejbusov v premávke. Plné nasadenie kĺbových trolejbusov plánuje dopravný podnik v priebehu februára.

V prípade krátkych trolejbusov SOR TNS 12 ešte prebieha druhá fáza testovania trolejbusu #6124, počas ktorej musí najazdiť cca 2500 km. Vypravovaný je na linky 44 N44 N47 a N72. Ostatné trolejbusy tohto typu budú môcť začať premávať až po ukončení tejto fázy skúšok.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
Nuž práve ten výjazd je riešený pomerne veľkým oblúkom s miernym zatočením. To vjazd je veľmi ostrý. Pri výjazde ide o to, aby nezostal trčať v križovatke. Ale to je vec organizácie križovatky a signalizácie ako píšeš.
Reakcia na: Mhr1 #31:
Na jednom videu bolo vidieť, že trolejbus pri výjazde z obratiska blokoval autá idúce v protismere. To by podľa mňa mohlo spôsobovať problémy, hlavne keď sa tam nakopí viac áut, tak sa môže stať, že zablokujú križovatku na Evropskej, takže ten výjazd z obratiska je trochu nedomyslený (doplnením CSS by sa to ale dalo ľahko vyriešiť).
Reakcia na: lamark #29:
Ale už sa to tu diskutovalo, písal som, že je to honba za senzáciou za každú cenu podľa hesla "Dobrá správa = žiadna správa". Novinárov zaujímajú len tragédie, neschopnosti, prúsery... Aj som konzultoval ľudí, čo majú informácie priamo z DPP. Nič také sa nedeje, skúšobné jazdy žiadne väčšie problémy neukázali.
Reakcia na: lamark #29:
CNN Prima News...
Fiasko Hřibových nejdelších trolejbusů za půl miliardy. Nabourají samy do sebe, smějí se lidé
https://www.youtube.com/watch?v=3zoM27Yl834
Reakcia na: JamaVOku #27:
Ďakujem za krásnu a stručnú odpoveď...
A predpokladám že podobný proces je aj pre 27Tr
Reakcia na: Ma178rek #26:
Pretoze oba diely tejto sluzby maju cez 10 hodin a na zacvik na tento typ je stanovenych minimalne 10 hodin, tak sa mozu skolit vodici rano aj poobede.
Taká vec
Prečo jazdí vždy Škoda-Solaris 24m na 71/1 a preco nie iné poradia???
Reakcia na: ES499.0001 #11:
61 bývala plná vždy, ráno, večer, víkendy. 63 o dosť menej, a 64 bola od Zimáku často poloprázdna (od Klientskeho centra takmer vždy), lebo neobsluhovala žiadne významené ciele, iba rezidentskú časť Trnávky.

Po skrátení 64 a pridaní výkonov na 61 a 63 sa dopyt rozdelil omnoho rovnomernejšie. 61 je stále najplnšia, lebo jazdí z Hlavnej stanice až na letisko (kde nemá alternatívu), ale statočne jej pomáha 63, ktorá jazdí po Avion kratšou trasou (pri Avione aj tak 90% substrátu vystupuje), a napr. pomohlo aj to, že zastavuje na Sabinovskej (Kaufland je veľké lákadlo).

Toto zemetrasenie mohli samozrejme spraviť až pri reálnom nasadení baterkových trolejbusov, inak to veľmi ekologické nie je. Ale z hľadiska vyťaženosti liniek to je dobré riešenie už od leta.
Zaškolovacie manévre pokračujú na 6911 a 6913 obe za sebou po Mierovej bez palíc. Zatiaľ čo 6911 to odstavila pravými nápravami na chodník a ľavými ostala stáť v jazdnom pruhu na blikačkách, tak 6913 stála za ňou a čakala kedy ju bude môcť obísť, keďže jej šli autá oproti.
Reakcia na: thomas123 #5:
ved prave preto sa kupili tie trolejbusy s bateriami aby sa nemuselo trolejovat. a ako som dnes videl tak stale sa testuje. videl som 6907 ako po odboceni na vrakunsku stiahol palice.
Reakcia na: Majo #21:
To tak objednal DPB? 😲
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
Samozrejme, že má, inak by takú podmienku nedostali. Otočené miesta sú na základe požiadavky objednávateľa.
Reakcia na: Solider #18:
Takže kvalita montáže ako TAZ 1500. Tu chýba skrutka, tam je zle nasadené tesnenie, matice dotiahnuté na moment "prstov".
Reakcia na: Majo #13:
Najmä pri tých dvoch pozdĺžnych sedadlách doplnenie tyčí má význam. Prečo sú medzi 4. a 5. dverami tie dve otočené miesta? Ľudia si tam budú okopávať nohy.
Reakcia na: 6503 #16:
Ktovie či sú už všetky vôbec pojazdné. Ale tak fabrika produkovala vozy, aby sa stíhali eurofondové termíny. Aj z TNS už odpadávajú rôzne časti.
Reakcia na: Klepeto #14:
Z 25tr 6703 je aktuálne par noci už klasický tbus... Aj ten nocuje na Dlhacoch spolu s 6823
Reakcia na: Solider #15:
To fakt nam dodali vozy v zlom technickom stave? To akoby som si kupil auto a pol roka ho este dorabali.
Reakcia na: juraj76 #7:
Dnes sa 27 Tr veľmi nedarilo, ráno jeden voz nešiel nahodiť, potom poruchy na linke 40 aj 42. Evidentne vozy stále nie sú vo vhodnom technickom stave.
Prečo tú Tr27 radšej nešikujú namiesto L42 na L33, nech nahradia ten autobus a tie troloSORky a imrvére poruchové Tr25. Aspoň do času kedy ich nasadia na L61.
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Po realizácii drobných úprav, ktoré vyplývajú z rozhodnutia o schválení podstatnej zmeny (úprava ovládania osvetlenia a kamerového systému), mohli/môžu ísť do premávky, nie je na to potrebný ďalší schvaľovací úkon. Poslednou požadovanou úpravou, ktorou je doplnenie prídržných tyčí pri sedadlách umiestnených pozdĺžne a opierkach na státie, nebolo podmienené ich uvedenie do prevádzky s cestujúcimi, ale bol stanovený termín, dokedy ich výrobca musí doplniť (31. máj 2024, ale stíha to podstatne skôr, už teraz sú niektoré namontované).
Reakcia na: ES499.0001 #11:
Vzhľadom na prebytok 30Tr a 31Tr, ktorý bude po zaradení všetkých nových t-busov do premávky, by mohli zriadiť nejakú špičkovú posilovú 161 z Hlavnej stanice na Rádiovú. Len škoda, že to kvôli nedostatku vodičov zrejme nebude možné.
Reakcia na: thomas123 #5:
A vďaka zrušeniu zachádzky 64 na Trnávku býva 61 (stále) plná.
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
Čiastočne, ale to nie je podmienka na zaradenie do premávky.
Reakcia na: Majo #8:
A už majú doplnené madlá?
Reakcia na: Dezerter #3:
Nešír tu nezmysly. Električky (podstatnú zmenu typu) MD SR schválilo 24. novembra 2023 a všetkým 20 boli v priebehu novembra a decembra vydané technické preukazy.
Reakcia na: Trammat #6:
Vypadol počas jazdy na batérie. Tak to bolo podľa zástavkovej tabule na tejto stránke. Namiesto neho išlo záložné vozidlo 6113 ale až od Hlavnej stanice (6717 vypadol na konečnej SND).
Neboli na linku 40 nasadené len na jedno - dve kolá? Minimálne teraz všetky poradia obsluhujú degeše.
Ja by som sa chcel opytat, kedy bude L61 trolejbusova. Ono je lahke zrusit L64 na Trnavku a dat busy. Skutocne ekologicke zmyslanie!!! Mal DPB najprv zabezpecit vozidla, vodicov, zatrolejovat az po Avion a potom tuto zmenu urobit!
Reakcia na: Dezerter #3:
Súhlas je podmienený drobnými úpravami vo vozidlách.
Reakcia na: Pista22 #1:
Keď dá Ministerstvo dopravy súhlas na ich prevádzku.
Kedy začnú jazdiť nové električky?