Jeden z nových trolejbusov odišiel na krátky "výlet" do mesta pod Urpínom.
V stredu 21. februára 2024 bol do Banskej Bystrice prevezený bratislavský trolejbus SOR TNS 12 A02 #6129, ktorý sa tam podrobí ďalšej časti homologizačných skúšok, konkrétne prevádzke na trolejbusovej sieti s menovitým napätím 750 V. Vyskúšanie nového typu trolejbusu aj v sieti s týmto napätím bolo predpísané v rozhodnutí o schválení tohto typu vydanom Ministerstvom dopravy SR. Tieto skúšky nemohli byť vykonané v Bratislave, keďže u nás je v trolejbusovej sieti napätie 600 V.
Rozsah skúšok bol predpísaný v rozsahu najmenej 200 kilometrov, pričom skúšobné jazdy budú vykonávané aj s cestujúcimi na linkách Dopravného podniku mesta Banská Bystrica.
Podobne má byť v najbližšom čase vyskúšaný aj trojčlánkový trolejbus Škoda-Solaris Trollino 24 #6903, ktorý ale pocestuje na vyskúšanie do Žiliny.
Viko
A vôbec, ako priemerný šofér, ak budem v bystrických uliciach mať incident s na baterku sa pohybujúcim trolejbusom, čo asi budem robiť?
A/ otvorím google, aby som zistil, či DPB je Dobré Pre Bystricu, Dopravný podnik Bratislava alebo niečo úplne tretie, a budem dumať, čo s tou informáciou ďalej.
B/ Na prednej časti bočnice si prečítam povinne vylepené údaje - celé meno dopravcu aj s adresou a kontaktom.
C/ Pokúsim sa trolejbusu signalizovať zastavenie, aby vyšiel vodič a mohol som si s ním vymeniť číslo, spísať záznam o nehode apod.
(Nech si každý sám zodpovie, čo je najpraktickejšie, najpravdepodobnejšie a najlogickejšie.)
Ďakujem za vysvetlenie, ale naozaj ma nepresvedčilo, že forma realizácie nie je len nič neriešiaca šotoušovina.