Reakcia na: Viko #13609:
ziadny adepti nechcu robit sofera autobusu a uz von koncom nie MHD. Existuje asi 3 tony roznych vyskumov, prieskumov, dotaznikov na vzorkach tisice respondentov z roznych kutov europy v roznom vekovom rozmedzi. Zaujem rapidne klesa, drahe vodicske preukazy, vysoke pokuty za banalne prehresky a nizke platy(v porovnani napriklad so skupinou C kde uz v dnesnej dobe si dokazes najst robotu po-pia) spolu s mizernymi benefitmi a nezaujmom mladych pracovat sposobuje ubytok ludi v doprave ako takej. Samozrejme je to dlhodoba zalezitost a vsetci vieme ze to tak je, vodicov(akychkolvek) je nedostatok a stavat reformnu zalezitost na slovach " myslim si ze ... " ako napisal TomoSK dufajuc ze dlhodoby problem vyriesim smahom ruky je nanajvys diletantske alebo skorej nevidiace do problematiky. Pada a stoji to na soferoch a ci sa to niekomu paci alebo nie je to tak(vid. PB a vypovede). Pokial samozrejme takouto zmenou dopravca najde chybajucich vodicov ja budem len a len rad. Akurat musi najst dostatocny pocet pretoze ako uz napisal Milanko, su urcite turnusy ktore su oblubene z viacerych dovodov(druhe zamestnanie, dlhe volno atd...) u stavajucich vodicov a to je aj odpoved na otazku ci by nemal mat Transdev pretlak vodicov vdaka specifickym sluzbam. Odpoved je, nie nemal, ale ma stabilne jadro este z cias SAD a to je momentalne to hlavne. Za poslednych x-rokov si nepamatam situaciu ze by boli odrieknute spoje z dovodu nizkeho poctu zamestnancov(vynimajuc chorobne obdobie kedy to nieje mozne). Zmeny su pozitivne aj negativne, treba brat v potaz ale nasledky akejkolvek zmeny. Aj ked tu panuje nazor ze mestu moze byt jedno kolko ma dopravca vodicov a ze ma na to paky v podobe zmluvnych pokut, skuste toto povedat ludom cakajucich na zastavkach na autobus ktory nepride, ze vlastne mozu byt v klude, ze ich to nemusi zaujimat, ze mesto da pokutu dopravcovi a vsetko bude fajn. Len ten autobus jakosi nepride. Urcite sa potesia.
TomoSK
Takisto sa bežne stretávam s tým, že skrz striedanie nespočetného množstva liniek sa na Dlhých Honoch vytvárajú "alternatívne" trasy, keďže sme všetci ľudia, môžeme sa mýliť - a keď točím napríklad štvorku, päťku, jedenástku, ani neviem ako a pomýlim sa. Mne sa osobne napríklad veľmi páči systém, akým fungujú v Českých Budějoviciach, kde majú 4 trolejbusové linky (piatu nepočítam, jedno delené poradie), a vodiči v režime 4-2 točia linky tak, že zo štyroch dní majú v jeden deň dvojku, v druhý deň trojku, tretí deň päťku a v štvrtý deň deviatku. Ak sa zníži počet liniek a zároveň aj počet prejazdov medzi konečnými (ktoré platí mesto), je možné očakávať, že sa v rámci obehu nebude striedať 10 liniek, ale len 2-3 linky. Ak by sa však vytvorili také "mini-zadelenia" s nižším počtom služieb (povedzme 4), ktoré by vodičom rotovali, dostali by sa za ten svoj pracovný cyklus na všetky linky.