Reakcia na: kvorka #13550:
Snažil som sa si nejakým spôsobom rozložiť toto linkové vedenie a intervaly do počtov spojov v jednotlivých režimoch, a udrelo mi tam do očí najmä niekoľko lokalít:Sihoť IV - 14 spojov za hodinu v špičke?!
- priemerný interval cca 4 minúty
- l. 1 po 3 spoje, l. 4 po 2 spoje, l. 6 po 2 spoje, l. 8 po 3 spoje, l. 28 po 2 spoje, l. 24 po 2 spoje v poobednej špičke, čo je šialene veľa na to, že Sihoť celá je objektívne slabšia než taký Juh.
Ešte čo sa týka linky 28, jej popularita nepozostáva z toho, že jazdí na Sihoť, ale že chodí okolo Lidla a nemocnice. Najslabším úsekom na nej je úsek Autobusová stanica - Sihoť IV a nerovnomernosťou vyťaženia sa veľmi podobá napríklad na súčasnú jedničku, ktorá chodí v jednej polovici trasy plná, v druhej pomerne prázdna.
TomoSK
Čo sa týka zastávky pri Lidli, problematickým aspektom tam sú nové cyklopruhy, ktoré, pokiaľ dobre viem (ak sa mýlim, opravte ma prosím) postavené s nejakou formou finančnej podpory a 5 rokov sa do nich nesmie nijakým spôsobom zasiahnuť. Čo sa zase zastávky pred kruháčom pri družstve týka, netvrdím, že by nebola vhodná, osobne by som však netvrdil, že sa jedná o kľúčovú zastávku v rámci lokality. Naskýtajú sa mi tam dve možnosti, akým spôsobom túto zastávku využiť, jeden považujem za vhodnejší, druhý za nevhodný:
a) po zriadení tejto zastávky naďalej vykonávať závlek do Záblatia,
b) po zriadení tejto zastávky obmedziť zachádzanie spojov do Záblatia.
Aké plus a mínusy majú jednotlivé riešenia? Pri variante a) by to pomohlo najmä cestujúcim od zastávky Hanzlíkovská prichádzajúcim od Zlatovskej, ktorí by po zrušení "téčka", ktoré vykonávajú linky 5/6 v súčasnosti mohli vystúpiť už skôr a dôjsť si domov pešo, pričom by nemuseli absolvovať okruh po Záblatí. V priloženom materiáli sú izochróny pre zastávku v danej polohe, pričom sú odstupňované po jednej minúte priemernej pešej chôdze. V prípade varianty b) by to bolo mierne problematickejšie, nakoľko by lokalita Pod privádzačom bola síce dostupná na pešo z tejto zastávky v pomerne rozumnej časovej dostupnosti, avšak Záblatie by úplne vypadlo z obsluhy.
Z tohto dôvodu si myslím, že zastávka nehrá kľúčovú rolu, avšak by bola vhodným suplementom do siete zastávok v danej lokalite. Pomohla by síce cestujúcim z oblasti Hanzlíkovskej, avšak pre cestujúcich z Detského mestečka je už vhodnejšie previezť sa cez to Záblatie a docestovať až na svoju zastávku. V prípade obsluhy týchto lokalít by som sa skôr koncetroval na systematickejšiu obsluhu zastávky Bratislavská, z ktorej je lokalita Detského mestečka dostupná podchodom, prípadne aj zastávky ŽST Zlatovce, ktorá by mala byť v dohľadnej dobe prepojená s Vinohradmi aj oficiálne vďaka predĺženiu podchodu k nástupištiam.