Reakcia na: kvorka #13550:
Len krátka reakcia ohľadom liniek 23 a 28. Pomerne často sa tu vo fóre objavuje názor, že linka 28 je preferovaná cestujúcimi predovšetkým kvôli priamemu spojeniu na sídlisko Sihoť. Nám tento predpoklad dáta o vyťaženosti linky nepotvrdili. Je pravdou, že linka 28 je obľúbená, poďme sa však pozrieť na to, prečo.Z grafu, ktorý nám ukazuje vyťaženosť za priemerný školský pracovný deň, vrátane nástupu a výstupu na jednotlivých zastávkach a vývoja počtu cestujúcich vo vozidle (súčet za všetky spoje), vidíme, že linka je najviac využívaná v úseku Východná - centrum, ďalej počet cestujúcich významne klesá. V úseku Východná - centrum si môžeme všimnúť pomerne významný výstup cestujúcich smerom z Východnej na dvoch zastávkach:
- Cintorínska (LIDL pod Juhom),
- Nemocnica.
Ide zhodou okolností o ciele, ktoré nie sú v dobrej pešej dostupnosti zastávok linky 23.
Obľúbenosť linky 28 teda spočíva najmä v tom, že spája Východnú ulicu s dôležitými cieľmi občianskej vybavenosti, narozdiel od linky 23, ktorá po Inoveckej ulici, ktorá má viac-menej rezidenčný charakter, občiansku vybavenosť obchádza. Trasovanie linky až na Sihoť nemá zásadný podiel na jej obľube. Áno, na Sihoti sa nachádza futbalový aj zimný štadión, to ale nie sú ciele, za ktorými by väčšina cestujúcich cestovala na dennej báze.
Aby sme si overili vzťahy nielen cez dáta, ale aj v praxi, linkou sme sa niekoľkokrát viezli v celej trase a potvrdilo sa nám, že úsekoví cestujúci prevažujú nad cestujúcimi, ktorí sa vezú celú trasu Juh III - Sihoť.
milan005
Mohlo sa to dotiahnuť pred vybudovaním cyklotrasy keby bol záujem. V danej lokalite je veľa inštitúcií. V roku 2016 bolo mnoho pripomienok na absenciu zastávky na tejto ulici.
Taktiež na zrušenie zastávky prímestskej dopravy Trenčín, autoservis pri budovaní kruhového objazdu bol veľký ohlas.