Reakcia na: draxter #13579:
Nikto tu nejde tlačiť do Opatovej nedajbože ďalšie linky, to je zase dedukcia vytiahnutá z prsta, navyše nepravdivá... Pri prezentácii poslancom bolo zdôrazňované, že Opatová má do Zámostia vlak, na stanicu či Hasičskú zase prímestskú. Trasa má byť mierne upravená tak, aby tá štvorka poskytla miestnym niečo navyše, aby pokryla ciele, ktoré prímestskou a vlakom pokryté nie sú, a to nie len pre Opatovčanov, ale aj pre novú výstavbu, ktorá je od Sihote IV vzdialená vyše 700 metrov. Okrem iného, kostol v Kubrej slúži málo bohoslužieb, na Kubranskej je zase škola, odkiaľ decká nechodia štýlom, že sa trafia práve do jedného školského autobusu.
Nič viac, nič menej. Nech počítam ako počítam, tak v c mi to vychádza na nejakých 5 spojov navyše, vo w na 3 spoje navyše. Čo sa týka počtu spojov prímestskej, nedá mi nepodotknúť - počtom spojov to asi sedí, že ich je viac, než kdesi na Juhu, no bohužiaľ sa tu jazdí takým tradičným štýlom, že každú polhodinu sa rozíde autobusový vlak. V praxi teda z deviatich spojov majú cestujúci použiteľné tak tri, tj. každých 30 minút, čo rozhodne nie je viac, než na Juhu.
TomoSK
spoj l. 28 o 13:20 z Východnej
Východná + Lavičková spolu nástup 16 cestujúcich, pričom:
- 1 vystúpil na Cintorínskej,
- 4 vystúpili na Dlhých Honoch,
- 2 vystúpili pri nemocnici,
- 1 vystúpil na Legionárskej,
- 2 vystúpili na Braneckého,
- 2 vystúpili na Hasičskej,
- 1 vystúpil na Autobusovej stanici,
a na slávnom, údajne "najžiadanejšom" úseku linky 28 cestovali od Východnej a Lavičkovej presne traja cestujúci, čo je necelých 19% dopytu.
spoj l. 28 o 16:55 zo Sihote IV
Za celý úsek medzi Sihoťou a Autobusovou stanicou boli dve nástupy, a to 1 nástup Považská-kotolňa a 1 nástup Obchodná akadémia. Slečna nastupujúca pri OA vystúpila na Legionárskej, jedna jediná cestujúca, ktorá nastúpila na Považskej-kotolni cestovala na Východnú, teda v celom úseku Sihoť - Východná cestoval presne 1 (!!!) cestujúci.
Podotýkam, že sa jedná ešte o čas doznievajúcej poobednej špičky! Následne sa autobus začal plniť až od Autobusovej stanice, pričom na Východnú a Lavičkovú cestovalo dokopy 9 cestujúcich, z toho 8 z nich nastúpilo až na úseku AS - Dlhé Hony (Cintorínska bez nástupu), čo je 11% z celkového dopytu po danom spoji.
To, čo tvrdia dáta, to, v čom sme sa utvrdili na základe prieskumov v teréne a aj to, čo som mal možnosť dnes empiricky zažiť na vlastnej koži nie sú pocity, ale tvrdá realita od človeka, čo nemá k Východnej bližší vzťah, je nezaujatý a nemôže si ju takýmto spôsobom idealizovať podľa svojich zabehnutých zvyklostí a dlhoročných domnienok. Aj keby sme o týchto cestujúcich, ktorí rezolútne odmietnu prestupovať (čo nepredpokladám, hoci to v podmienkach Trenčína nebude ľahké) úplne prišli, vieme získať väčšie počty cestujúcich práve na spomínanom posilnení toho najvyťaženejšieho úseku, ktorý je z hľadiska vyťaženosti zhruba v pomere 8 : 1 (Východná-AS : AS-Sihoť).
Toto je asi všetko, čo sa na túto tému dá povedať - nakoľko ak nie je ochota veriť realite, či už na základe dát alebo reálnych prieskumov, nemá zmysel o tom "publikum" ďalej presviedčať. Jedno z toho je názor, jedno sú fakty, a je na čitateľoch tejto diskusie, čomu dajú prednosť.