Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marek6283 #13586:
Hoci som presvedčený, že obehy, ktoré sa predložia, nemusia byť 1:1 skopírované a aplikované, téma služieb je za mňa veľmi zaujímavá, no aj dosť komplikovaná. Všetci poznáme isté trenčianske odlišnosti od toho, ako sa bežne funguje v prevádzkach MHD. Na druhú stranu si dovolím tvrdiť, že všeobecná obľuba celodenných (dvanástok aj tých "ľudových"🙂) nie je až taká jednoznačná a keď by som sa na to snažil pozrieť napr. svojim pohľadom, mňa by nekonečná práca niekoľko dní po sebe aj napriek veľkému množstvu voľných dní neuveriteľne vyčerpávala a veľmi by som zvažoval, či do takého režimu práce vôbec vstúpiť. Preto by som možno len načrtol, že súčasnej časti starších harcovníkov to vyhovovať môže, ale nie je ten nekonečný pracovný režim práve ten dôvod, prečo sa do toho veľmi noví šoféri nehrnú...?

Takisto sa bežne stretávam s tým, že skrz striedanie nespočetného množstva liniek sa na Dlhých Honoch vytvárajú "alternatívne" trasy, keďže sme všetci ľudia, môžeme sa mýliť - a keď točím napríklad štvorku, päťku, jedenástku, ani neviem ako a pomýlim sa. Mne sa osobne napríklad veľmi páči systém, akým fungujú v Českých Budějoviciach, kde majú 4 trolejbusové linky (piatu nepočítam, jedno delené poradie), a vodiči v režime 4-2 točia linky tak, že zo štyroch dní majú v jeden deň dvojku, v druhý deň trojku, tretí deň päťku a v štvrtý deň deviatku. Ak sa zníži počet liniek a zároveň aj počet prejazdov medzi konečnými (ktoré platí mesto), je možné očakávať, že sa v rámci obehu nebude striedať 10 liniek, ale len 2-3 linky. Ak by sa však vytvorili také "mini-zadelenia" s nižším počtom služieb (povedzme 4), ktoré by vodičom rotovali, dostali by sa za ten svoj pracovný cyklus na všetky linky.
Reakcia na: kvorka #13592:
Pod toto sa určite podpisujem a plne súhlasím s tým, že ak ulica nebude oparkovaná, je dobre prejazdná - nerezignujme na dodržiavanie a vymáhanie pravidiel cestnej premávky, všetko je len o zvyku a zvýšenej kontrole spočiatku.
Je vidieť , že téma dopravy je naozaj živá, čo je dobre. Aj keď som si stihol prečítať príspevok od TomoSK / celý, dnes odstránený bez odstránenia mapky/ mrzí ma, že v Info Trenčín, či iných cestách komunikácie radnice s občanmi som onú štatistiku - prieskum o návšteve základných škôl a škôlok nevidel / možno som si to iba nevšimol/. Čo je veľmi zlé. Aj ostatní tu napríklad kritizovali spôsob komunikácie mesta a občanov / hovorím o doprave /. Takmer každý deň vidím v Kubrej pred školou dopravné chaosy , či za mostami pri vození detičiek autami. Jasne o tom občania popisujú aj na stránke mesta Trenčín. S499.1023 ma vyzýva / pýta sa / či som ja ochotný platiť švajčiarske dane? Nuž hlúpa otázka. Ja som iba obyčajný obyvateľ mesta. Túto otázku mohol položiť tým, čo tvoria malú politiku v meste. Ak ide o platenie mestu som teda riadne nahnevaný za vieme koľko násobné zvýšenie poplatkov v rámci parkovacej politiky a to iba na základe neuvážených a prepáčte aj primitívnych názorov niektorých poslancov. Aby som bol konkrétny - nájdite si vystúpenie poslankyne Struhárovej, ktorá hovorí o poplatku za parkovanie ako o nejakej dani !!! majiteľov vozidiel mestu a tiež hovorí, že ona musí tiež platiť daň za svoje nehnuteľnosti. Alebo, keď vznikala parkovacia politika , mal som čo robiť, aby som som presvedčil oných zastupičov občanov, ktorí pri poplatku za parkovanie tvrdili, že vozidlá písané na IČO / živnostníci a podobne / budú platiť viac - lebo majú dosť peňazí. 😲
Reakcia na: TomoSK #13590:
Je tam prejazd zakázaný nákladným vozidlám nad 3,5 tony. Však aj dnes tade idú účelové spoje linky 4. Biele čiary po krajniciach a dozor MsP, tam po oprave povrchu vozovky problém nie je, aj kĺbak by prešiel. Rovnako ako Potočná, ktorá je zaujámavá tým, že ľudia nie aby stáli vo dvoroch rodinných domov, stoja na ceste. A tá na štvorpruh nie vždy vydá. Preto problém, ale zase chce to len a len zvýšiť hliadkovanie MsP. Načo sa robila nákladná rekonštrukcia cesty I.triedy, keď by sa nemala zastávka Potočná, ZŠ používať. V tomto som za.
Reakcia na: pešiak #13587:
A ty si ochotný platiť švajčiarske dane, aby bolo na to?
Reakcia na: Pablo #13589:
V ulici je zakázaný tranzit pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony, nie zákaz vjazdu pre vozidlá nad 3,5 tony. 🙂 Po ulici sme sa vozili, s výnimkou vyústenia do Kubranskej sa autobus a auto minú, dva autobusy sa tam nikdy nestretnú. Z hľadiska parkovania je to identický príklad ako Potočná, kde sa jazdí a jazdiť by sa malo aj naďalej, kedy je ulica natoľko úzka, že je na nej parkovanie zakázané - ak totiž auto na týchto uliciach zaparkuje, nezostávajú tri metre v každom jazdnom smere, čo je jedno zo základných ustanovení pravidiel cestnej premávky.
Reakcia na: TomoSK #13588:
Mimo tému, ale ako trenčan ktorý roky žil v Kubrej som si nemohol všimnúť "zbernú trasu" po Derkovej v Kubrej. Mimo zákazu vjazdu nad 3,5t, si neviem predstaviť kto by tade prešiel keď viem ako domáci parkujú, s osobákom je to boj o život, mdzi autami a cyklistami chodcami...😎
Reakcia na: draxter #13585:
Konkrétne mám na mysli toto. Už dávno na Slovensku neplatí, že detičky chodia do školičky v mieste , kde bývajú. Toto nekritizujem, asi je to dané mnohými dôvodmi. Život však ukazuje, že naše zlato / detičky/ vozia do školičky naše mamičky, niekedy iní / napríklad aj babičky/. Môj zaťko vo Švajci / rozumej Švajčiarsko/ vozil autobusom deti do školy. Teda , ja nehovorím o tom, že detičky do školičky sa napchajú do štandardnej MHD, ale m e s t o / prečo mesto? ono je zriaďovateľ / zabezpečí odvoz a dovoz našej budúcnosti - detičky do a zo školičky. A predpokladám, že aj rodičia sa potešia, vrátane ďalších vodičov a polovodičov čo denno- denne zažívajú manévre pred školami. 🤓
Teraz niečo na odľahčenie, spomeniem na dobu pred 17 rokmi kedy jazdili vodiči jednu linku celý deň plus nejkaú tú doplnkovú do garáže. Vravel mi to šofér ktorý jazdil na oranžovej Karose : Marek, roky som robil 8 na ten vy....ný Juh a teraz keď som sa konečne dostal na kľudnú 2 tak sa to takto do..be a znova mám aj Juh....to bolo v 2006 kedy sme začali robiť súčasný systém viacerých liniek za deň aby to bolo rovnako ľahké/ťažké....ten pán šiel hneď do dôchodku. Nedo...te to , ja mám do dôchodku ešte ďaleko! 😎
Reakcia na: pešiak #13584:
A čo máš na myslí týmto príspevkom konkrétne? Isto sa spojením do škôl autori zaoberali.
Dobrý nedeľný podvečer,
pýtam sa / už som spoznal aj niektorých dôležitých ľudkov tu / či sa niekto zaoberal prieskumom dopravy detí do škôl a ďalších školských zariadení tu doma v Trenčíne.? Ak áno, kde nájdem nejaké ukazovatele? Pýtam sa preto, nakoľko tie situácie pri oných zariadeniach počnúc vodičmi rodičmi a končiac deťúrencami určite stoja za čosi. Na vzorovom Západe a aj tej Ámerike sa s týmto dávno vyrovnali. 🤖
Reakcia na: TomoSK #13581:
A čo naviac sa ponúkne Juhu III? Opatová s 1000 obyvateľmi je cieľom širšej obsluhy, hoci má vlaky, primesto i MHD. Ale Juh III, kde primesto žiadne, po 18:40 nič, tam ani linku 28 udržať. Tak tam presmerujme 4.
Reakcia na: TomoSK #13581:
Pomohli by, keby mesto a vucka dohodli aj číselné značenie liniek a plná integrácia PAL s MHD. Potom by aj na smery Opatová, Istebník, Orechové, Biskupice ľudia hneď videli, že môžu ísť tým vozom.
Reakcia na: draxter #13579:
Nikto tu nejde tlačiť do Opatovej nedajbože ďalšie linky, to je zase dedukcia vytiahnutá z prsta, navyše nepravdivá... Pri prezentácii poslancom bolo zdôrazňované, že Opatová má do Zámostia vlak, na stanicu či Hasičskú zase prímestskú.

Trasa má byť mierne upravená tak, aby tá štvorka poskytla miestnym niečo navyše, aby pokryla ciele, ktoré prímestskou a vlakom pokryté nie sú, a to nie len pre Opatovčanov, ale aj pre novú výstavbu, ktorá je od Sihote IV vzdialená vyše 700 metrov. Okrem iného, kostol v Kubrej slúži málo bohoslužieb, na Kubranskej je zase škola, odkiaľ decká nechodia štýlom, že sa trafia práve do jedného školského autobusu. 🙂

Nič viac, nič menej. Nech počítam ako počítam, tak v c mi to vychádza na nejakých 5 spojov navyše, vo w na 3 spoje navyše. Čo sa týka počtu spojov prímestskej, nedá mi nepodotknúť - počtom spojov to asi sedí, že ich je viac, než kdesi na Juhu, no bohužiaľ sa tu jazdí takým tradičným štýlom, že každú polhodinu sa rozíde autobusový vlak. V praxi teda z deviatich spojov majú cestujúci použiteľné tak tri, tj. každých 30 minút, čo rozhodne nie je viac, než na Juhu.
Reakcia na: Michal Mazánik #13578:
Akými dátami chcete presvedčiť ľudí na Juhu III cestovať linkou 23? Žiadnymi. Pretože ak zostane 23, stále to bude tá istá mizerná linka ako to aj dnes je.
Ešteže sa v roku 2016 našiel triezvy rozum, lebo aj vtedy sme tu z dát videli kadečo. Nevadí. Len čo si mesto splní svoju povinnosť, ja sa oboznámim s vecami, budem sa pýtať. Rovnako ako v 2016. To viem zaručiť. Čo sa mne nepáči, že na rozdiel od 2016 sa ide v stredu bez ničoho robiť niečo vo hviezde. Príde 15 ľudí a môžu len počúvať. Takto sa to nerobí. To si mohla urobiť dopravná komisia. Malo to ísť von. Pre mňa je toto zbytočné, nevidím dôvod tam ani chodiť.
Reakcia na: milan005 #13577:
Toto mi tiež hlava neberie. Toľko spojov PAL čo má Opatová, nemá ani Juh dokopy. A má aj vlaky. Ak posilnenie, v istých časoch pridať niečo na 4. Inak určite nie.
Páni, ak sa môžem opýtať, z čoho chcete vychádzať pri projektovaní cestovného poriadku, ak nie z dát? Z čísel, ktoré sú priemerom za dlhšie obdobie jasne vidíme, že drvivá väčšina ľudí z Juhu III na linke 28 vystupuje v úseku Pod Juhom > Aut. stanica, resp. opačne a to isté sa nám potvrdilo aj pri fyzickom vození sa a počítaní ľudí.

So všetkým rešpektom k vašej dlhodobej angažovanosti ohľadom MHD Trenčín sa mi žiada povedať, že vaše presvedčenie o tom, že niekde existuje silný prepravný prúd, v porovnaní s dátami nie je dostatočne silným argumentom. A prevádzkovať priamu linku len z presvedčenia, to by bol trošku drahý špás z verejných financií, nemyslíte? Ja sám som bol pár rokov dozadu o mnohých veciach ohľadom MHD Trenčín presvedčený, ale dáta ukázali opak a rešpektujem to. 😉

Kilometre, ktoré sa dajú ušetriť skrátením linky 28, naďalej takpovediac zostanú na Východnej ulici a zaplatí sa z nich skrátenie intervalu v rannej špičke, cez obed a večerná obsluha, ktorá dnes neexistuje. Rovnako tak o spoje nepríde ani Sihoť, pretože namiesto linky 28 sa posilnia iné linky, aj medzi Juhom I, II a Sihoťou.

Pri limitovanom objeme verejných financií, a teda aj kilometrov, skrátka nevyhnutne stojíme pred voľbou z dvoch možností:
a) Zabezpečíme priame spojenie odvšadiaľ-všade, avšak s dlhším intervalom a skorším ukončením premávky.
b) Zabezpečíme primerane krátky interval a celodennú obsluhu veľkého sídliska za cenu, že menšia skupina cestujúcich si bude musieť prestúpiť.

Nikto nejde rozdeľovať linky typu 1, 3, 6, 7, 8 alebo 24, ale pokúšame sa nastaviť nejaký rozumný balans, ktorý zachová najdôležitejšie priame spojenia, ale zároveň vytvorí priestor pre skrátenie intervalov pri súčasnom zachovaní ekonomickej udržateľnosti prevádzky MHD.

Čo sa týka spracovateľa novej koncepcie, informácie sú dostupné na webe mesta Trenčín.

Čo sa týka prezentácie celej koncepcie, ideme v nasledovnom postupe: Prezentácia koncepcie poslancom > Prezentácia koncepcie verejnosti > Zverejnenie návrhu CP > Zozbieranie pripomienok > Zapracovanie relevantných pripomienok > Schválenie novej koncepcie > Spustenie skúšobnej prevádzky. Aktuálne sme medzi prvým a druhým krokom.
V popise zmien MHD je povedané že treba posilniť Opatovú. Akosi sa zabudlo na to že Opatová má silnú obsluhu PAL aj vlak.
Ak si správne predstavujem novú trasu L4 tak cesta zo zastávky Maják na Hasičskú potrvá minimálne 14 min., busom PAL trvá 8 min. a zo ŽST Opatová 21 min., pričom vlak ide na stanicu 4 min. a do Zlatoviec 8 min. a to nehovorím o troch problematických miestach na trase.
Preto si myslím že obsluha Opatovej je v súčasnosti čo sa týka MHD dostatočná.
Reakcia na: TomoSK #13573:
Dáta, data, data....to vraj mali aj DIC a videli sme ako to dopadlo. A ešte chceli aj 50.tisic evry. Som strašne zvedavý tu na pomer cena/výkon. Lebo mesto mi na moje opakovane otázky o spracovávaní tejto novely MHD akosi stále zatajuje, kto to robí. A to u mňa zvyšuje ostražitosť, pretože to mala byť hneď povedala informácia.

28: aké data chceš získať vo vzťahu k tomu, že z Juhu III ide len krátka 23 (ktorá vozí tiež spolu nikoho) a 28? Potvrdiť že pomer k dĺžke je 23 lepšia? Na to snáď netreba dáta. To dá selský rozum. No a na iné trasovanie žiadne dáta nie sú. Takže potom najlepšie je nechať 23. Bravó. To sme sa teda posunuli. Dáta nám povedia aj to, že linka 4 je z Opatovej najlepšie využívaná, rovnako linka 13 bude lepšia než 31. Ale to neznamená, že toto chceme. Chceme zmenu k lepšiemu, nie odôvodnenie konzervovanie nevhodného stavu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.