Je vidieť , že téma dopravy je naozaj živá, čo je dobre. Aj keď som si stihol prečítať príspevok od TomoSK / celý, dnes odstránený bez odstránenia mapky/ mrzí ma, že v Info Trenčín, či iných cestách komunikácie radnice s občanmi som onú štatistiku - prieskum o návšteve základných škôl a škôlok nevidel / možno som si to iba nevšimol/. Čo je veľmi zlé. Aj ostatní tu napríklad kritizovali spôsob komunikácie mesta a občanov / hovorím o doprave /. Takmer každý deň vidím v Kubrej pred školou dopravné chaosy , či za mostami pri vození detičiek autami. Jasne o tom občania popisujú aj na stránke mesta Trenčín. S499.1023 ma vyzýva / pýta sa / či som ja ochotný platiť švajčiarske dane? Nuž hlúpa otázka. Ja som iba obyčajný obyvateľ mesta. Túto otázku mohol položiť tým, čo tvoria malú politiku v meste. Ak ide o platenie mestu som teda riadne nahnevaný za vieme koľko násobné zvýšenie poplatkov v rámci parkovacej politiky a to iba na základe neuvážených a prepáčte aj primitívnych názorov niektorých poslancov. Aby som bol konkrétny - nájdite si vystúpenie poslankyne Struhárovej, ktorá hovorí o poplatku za parkovanie ako o nejakej dani !!! majiteľov vozidiel mestu a tiež hovorí, že ona musí tiež platiť daň za svoje nehnuteľnosti. Alebo, keď vznikala parkovacia politika , mal som čo robiť, aby som som presvedčil oných zastupičov občanov, ktorí pri poplatku za parkovanie tvrdili, že vozidlá písané na IČO / živnostníci a podobne / budú platiť viac - lebo majú dosť peňazí.
Michal Mazánik
So všetkým rešpektom k vašej dlhodobej angažovanosti ohľadom MHD Trenčín sa mi žiada povedať, že vaše presvedčenie o tom, že niekde existuje silný prepravný prúd, v porovnaní s dátami nie je dostatočne silným argumentom. A prevádzkovať priamu linku len z presvedčenia, to by bol trošku drahý špás z verejných financií, nemyslíte? Ja sám som bol pár rokov dozadu o mnohých veciach ohľadom MHD Trenčín presvedčený, ale dáta ukázali opak a rešpektujem to.
Kilometre, ktoré sa dajú ušetriť skrátením linky 28, naďalej takpovediac zostanú na Východnej ulici a zaplatí sa z nich skrátenie intervalu v rannej špičke, cez obed a večerná obsluha, ktorá dnes neexistuje. Rovnako tak o spoje nepríde ani Sihoť, pretože namiesto linky 28 sa posilnia iné linky, aj medzi Juhom I, II a Sihoťou.
Pri limitovanom objeme verejných financií, a teda aj kilometrov, skrátka nevyhnutne stojíme pred voľbou z dvoch možností:
a) Zabezpečíme priame spojenie odvšadiaľ-všade, avšak s dlhším intervalom a skorším ukončením premávky.
b) Zabezpečíme primerane krátky interval a celodennú obsluhu veľkého sídliska za cenu, že menšia skupina cestujúcich si bude musieť prestúpiť.
Nikto nejde rozdeľovať linky typu 1, 3, 6, 7, 8 alebo 24, ale pokúšame sa nastaviť nejaký rozumný balans, ktorý zachová najdôležitejšie priame spojenia, ale zároveň vytvorí priestor pre skrátenie intervalov pri súčasnom zachovaní ekonomickej udržateľnosti prevádzky MHD.
Čo sa týka spracovateľa novej koncepcie, informácie sú dostupné na webe mesta Trenčín.
Čo sa týka prezentácie celej koncepcie, ideme v nasledovnom postupe: Prezentácia koncepcie poslancom > Prezentácia koncepcie verejnosti > Zverejnenie návrhu CP > Zozbieranie pripomienok > Zapracovanie relevantných pripomienok > Schválenie novej koncepcie > Spustenie skúšobnej prevádzky. Aktuálne sme medzi prvým a druhým krokom.