V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.
Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.
V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).
Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.
Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.
Tríbeč
Tým by si dosiahol presne to čo nechceš, teda z EC by si spravil regio vlak, kedy by cestujúci v čase súbehu spomínaných vlakov zaplnili ešte viac EC aj na cesty typu (GA-BA a pod.), hoci je na to iný vhodný vlak.
Lenže NZ sa nachádzajú až 91 km od BA a nemajú s výnimkou REX/R vlakov v špičke prac. dní iné rýchlejšie spojenie ako je EC.
Prestupy z vlakov R BA-ZV/BB v Šuranoch nemajú zmysel pre cestu z/do NZ, nakoľko to trvá dlhšie než priamy Os BA-NZ a prestupy v Šuranoch nie sú vždy zabezpečené. A navyše idú už v spomínanej podobnej časovej polohe ako EC-čká.
Ak sú prestupy dobré nastavené, napr. regio vlaky v Rakúsku, tak môžeš prejsť aj pol republiky bez toho, aby si niekde trčal po nástupištiach desiatky minút navyše.
Teraz o Palárikove. Napr. v rannej špičke pracovných dní tu stoja 2xREX a RR 850 Levičan so zastavením v SA a GA, kde časová úspora po BA hl.st. je najviac cca. 20 min oproti priamym Os. A cez víkendy je medzi 2 hod. taktom Os NZ-BA, možnosť cestovať s EC smer Praha/Bp. s prestupom v NZ, žiaľ s 30 min. prestojom, ale časová strata oproti priamemu Os je len 15 min, platí to v oboch smeroch.
Nedá sa všetko ideálne sprípojovať, ale vzhľadom na to, že Palárikovo je z hľadiska intenzity prepravných prúdov úplne o niečom inom ako NZ/GA/SA, tak tých 20 min. navyše až také množstvo cestujúcich neohrozí. Nemôžeme zo solidarity nechať zastavovať diaľkove vlaky pri každej vŕbe, ale iba tam kde to má zmysel a efekt.
Napr. taký Senec je cez víkend na tom ešte horšie a je odkázaný len na 2. hod Os takt, myslím že by cestujúcim na tejto trase prospelo zahustenie Os vlakov namiesto zahusťovania zastávok diaľkovej dopravy všelikde.