V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.
Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.
V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).
Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.
Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.
Tríbeč
Nielenže tu píšeš nepravdy, ale ani si neprečítaš poriadne príspevky. A keď Ti tu niekto položí otázku alebo inak vecne argumentuje, tak reaguješ podráždene, na otázku neodpovieš a vytiahneš zase niečo od veci.
Takže ešte raz. Galanta je vyriešená v smere do Prahy vlakmi R ZV/BB-BA, kde máš v BA hl. st. hneď prestup na EC. Napr. R 810 GA (11:25) - BA (11:58), EC 278 BA (12:10) - Praha. Navyše pri poslednom EC 270 v prípade veľkého meškania R 814 sa zvykne zastavovať aj v Šali/Galante.
V opačnom smere máš zase 2 hod. takt Os s prestupom v NZ (napr. Os 4611 GA (9:58) - NZ (10:38), EC 273 NZ (10:52) - Bp. Nyugati (12:20).
Ďalej neviem, prečo by sa mali cestujúci z Trnavy tralágať do Prahy cez Galantu, keď na to môžu využiť košické R alebo Os vlaky cez Pezinok, namiesto 30 min. prestoja z osobáku v GA pri čakaní na rýchlik po 31 km dlhšej trase... Na EC by sa tak v Galante čakalo ešte dlhšie ako na R.
Uznávam, že hlavne cez víkend je nadväznosť Sereď - GA a GA - NZ - (Bp.) najmä doobeda úplne na figu, často s prestojom aj hodinu v GA. Ale to by zastavenie EC nevyriešilo, stále by ten Os do GA dorazil neskoro.
A mimochodom minule si tvrdil, že EC od NZ do Bp. zíva prázdnotou, takže vlastne kto by cestoval z Galanty do Bp. ... Hlavne, že tu snívaš o nadvlakoch, ktoré by potom podľa Tvojich pozorovaní vozili vzduch, čo je asi v pohode. Alebo zase naopak tu navrhuješ nezmyselné zastávky.