V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.
Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.
V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).
Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.
Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.
Tríbeč
Nevidím dôvod prečo by EC mali zastavovať v Šali a Galante, keď tu existuje 2 hod. takt R vlakov BA-ZV-KE/BB. Navyše vlaky idú takmer v identickom čase a 2 hod. takte z BA hl. st. napr. EC 271 (7:57) / R 811 (8:04) / v prac. dni aj vlaky Os 4653 (8:09) po Šaľu, podobne je to aj pre opačný smer.
A tu časová strata R vs. Os je len 17 min na úseku BA-SA; oproti strate 37 min. EC vs. Os na úseku BA-NZ.
Malacky sú od BA vzdialené len 38 km, v špičkách sú tu vedené REX, ktoré zastavujú len v DNV. Časová úspora REX vs. Os je cca. 10 min. Zastavovanie EC v Malackách by opäť nemalo žiaden efekt pre súbeh v 2 hod. takte s Os vlakmi, opäť to platí pre oba smery. Napr. z BA hl. st. EC 278 (12:10) / Os 2016 (12:16).
Asi si poriadne nepozrel GVD, pretože medzi vlakmi, ktoré uvádzaš je možné cestovať s R 831 Tajov z BA hl. (6:04) s prestupom na Os 4809 v Galante (6:52) s príchodom v Palárikove (7:20), čo je o 2min. rýchlejšie ako priame Os. Alebo EN 477 Metropol a prestup späť na Palárikovo s REX 1878 príp. Os 4682 aj cez víkend (kde s REX je úspora 6 min a s Os 4682 strata 21 min. oproti priamemu Os z BA). Navyše potenciál cestujúcich v obci s 4200 obyvateľmi vs. uzlu NZ s 38000 obyv. je určite rozdielny.
Odkiaľ máš info, že v CZ (a najmä v okolí Prahy) spôsobuje problém vedenie EC vlakov bez príplatku. Toto je pre Teba vo všeobecnosti jediný argument pre zachovanie takýchto príplatkov v krajinách celého bývalého Ost Bloku. Zatiaľ si neuviedol žiaden zdroj a ani si neuviedol konkrétny čas, kedy by to podľa GVD malo vytvárať problém.
Podľa môjho názoru je tam dosť vlakov, aby sa cestujúci do Kolína/Pardubíc medzi ne rozložili.
Predtým než niečo začneš uvádzať za bernú mincu, si to prosím over pomocou GVD alebo uveď zdroj pravdivosti Tvojho tvrdenia, lebo takto sa ďalej nepohneme a nepresvedčíš nás Tvojimi ničím nepodloženými a nepravdivými tvrdeniami.